Een nieuwjaar is aangebroken!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Een nieuwjaar is aangebroken!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Een nieuwjaar is aangebroken!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hai lieve lezers!

Ten eerste: Happy New Year to all of you!!

Ik hoop dat jullie het net zo bijzonder hebben gevierd als wij hier! Maar ik zal even bij het begin beginnen... om er nog enige volgorde in te houden!

Wij zijn dus doorgereisd naar Chintsa om Kerst te vieren, hebben er weinig van meegekregen maargoed! In Port Elisabeth, de nacht ervoor konden we nog wel even de echte zuidarikaanse toetjes meepakken van het kerstmaal, erg lekker! Chintsa is een geweldige plek om te zijn, het hostel is heel gezellig, met uitkijk over de prachtige zee! Dus besloten we om daar maar drie nachten te bivakkeren! Saar en ik hebben een poging ondernomen om het surfen onder de knie te krijgen... en staan gaan al redelijk nu nog de golven van 5 meter leren te pakken!! Met veel blauwe plekken en spierpijn lekker gechild daar! Massage meegepakt, veel gedronken en rondgehangen! Daarna was het echt wel weer tijd om wat te gaan ondernemen! Dus een dagje in de Bazbus op weg naar Durban, de derde grote stad van ZA! In een te ranzig hostel geslapen en de volgende morgen meteen met onze gehuurde auto naar Dragensberg gereden! Het had wat voeten in de aarde, omdat we een ander bakkie meekregen dan we besteld hadden maargoed,daar gingen we! Saar rijden, onderweg langs een leeuwenpark, wat nogal wat hilariteit met zich meebracht!! Het was redelijk klein maar wel veel leeuwen, met de auto naast een stel sexende leewen geparkeerd! Het mannetje vond het alleen wel nodig om onze auto ook te markeren als territorium, hij kwam er even tegen aanplassen... das wel heel dichtbij, dus gierend van het lachen snel ons raampje dichtgedraaid en nog wat foto's en filmpjes gemaakt!
Door naar Dragensberg, het was even zoeken maar toen kwamen we bij de mooie lodge, tussen de bergen! Douchen kon sochtends met uitzicht op de bergen dus daaar hebben we gebruik van gemaakt! Een mooi hike naar de top, langs wat slangen en rare beesten maar voor een geweldig uitzicht!! De volgende dag met een tour naar Lesotho gegaan! Hobbelend in de auto de SaniPass over, nieuwe stempels in ons paspoort en daar gingen we! We waren nog bijna verkocht voor 90 koeien, maar helaas voor de beste man, hij moest onze vaders toch eerst om toestemming vragen! En we mogen hopen dat 90 koeien toch iets te weinig was, toch papa's??
Lesotho is een apart land, helemaal niets daar behalve hele harde wind! Geen boom te bekennen, bij de lunch bleek dat er ook nog mensen woonden, een paar herders kwamen van achter de bergen vandaan om ons brood af te troggelen! Nog wezen kijken in een hutje daar en wat van het plaatselijke bier geproefd, geen aanrader!
Met ons bakkie teruggereden naar Durban, dit keer heb ik ook een stukje geprobeerd, links rijden is even wennen, voor de pook aan de andere kant! Een bus die zn lading verliest en wat mist maar ik heb ons veilig naar huis gestuurd! Weer met de bus op weg naar onze oud& nieuw bestemming: St Lucia!
Een toeristisch plaatsje maar met geweldige dingen te beleven! Het blijkt nl dat de hippo's snachts hier door de straten lopen! het was met o&n iets te druk daarvoor... Met een boottocht op zoek gegaan naar de hippo's en crocs in de rivier, gave beesten toch! Daarna onze nieuwe jaar ingeluid, een uurtje eerder dan bij jullie, van aftellen hebben ze niet gehoord dus ineens was er overal vuurwerk! Met onze geimproviserde champagne de kurk eraf geschoten en ervan genoten! Met zn vieren dus een mooi begin! Saar en ik hadden er echter nog niet genoeg van dus zijn nog even doorgegaan! Met onze nieuwgemaakte vrienden zijn we naar het strand gegaan om turtles te zoeken die daar eieren leggen! Niet gevonden, maar wel een hippo op de weg ernaartoe! In de rivier nog corcs gespot, een foto maken en wegwezen weer de auto in! Blijft toch heel spannend allemaal!
Zonder slaap doorgegaan met een gamedrive naar het Umfolozi park om de rest van de big5 te spotten! Een taaie dag maar wel heeel gaaf!! Super veel dieren gezien! Bij thuiskomst het bedje ingedoken om de slaap in te halen en vandaar door naar Swaziland! Ben benieuwd wat ons dat brengt, we gaan 24 uur wonen bij de plaatselijke bevolking, in de modderhutten dus!
Mn verhaal is weer lang genoeg dus ik ga de foto's erop zetten!
kus

• 02 Januari 2009 - 08:54

Nijn:

Lieve nouk, wat een gave avonturen allemaal! Een goed begin van het nieuwe jaar lijkt me. Veel plezier nog! x

• 02 Januari 2009 - 09:44

Ees:

Jeeminee, wat een belevenissen toch weer! Dat surfen ziet er toch al wel semi-professioneel uit! En oud en nieuw was dus ook leuk? In Amsterdam was het ook top! Lekker genieten daar! Kus

• 02 Januari 2009 - 10:10

Haag:

HAPPY NEW YEAR!!!
    Ik wil daar ook zijn....
    geniet er nog even van!!!
    XXX

• 02 Januari 2009 - 14:06

Esmee:

Ha Noukkie!! Ben jij dat op die surfplank in de golven?! VET!!! Drakensberg is ook echt mooi he! Wat een ongelooflijke dingen maak je toch de hele tijd mee! Heel veel plezier met het vervolg van je reis! Ik zit op het puntje van mijn stoel mee te genieten! En natuurlijk: HAPPY NEW YEAR!! xx

• 02 Januari 2009 - 21:43

Lisanne:

hai noukie! dat klinkt wel allemaal echt heel briljant! cool hoor.. ik ben lekker een weekje aan t skien in zwitserland, weinig nijlpaarden en leeuwen maar ook chill :-) geniet er nog heeel erg van en als je terug bent kom ik snel fotos kijken! kus

• 04 Januari 2009 - 10:09

Esther:

hoi anouk je bent het nieuwe jaar wel heel erg gaaf in gegaan en ik hoop voor je dat de rest van het jaat net zo spannend en uitdagend voor je gaat worden.
    geniet via je verslag met je mee . kus

• 04 Januari 2009 - 10:58

Marije:

Noukie wat gaaf allemaal!!!! Geniet ervan, veel plezier!! kus

• 05 Januari 2009 - 11:01

Christien:

hey, wens je een waanzinnig goed nieuwjaar, blijf nog maar even waar je bent begreep van je moeder dat wanneer je terug komt het werken wordt, tot je erbij neer valt. dus dit is veel beter je verhalen zijn geweldig ben benieuwd naar je modder verhalen.

• 14 Januari 2009 - 12:23

Suus:

dat ziet er een stuk beter uit op die surfplank...ipv op het veluwemeer! hahaha