Welkom in het echte Afrika!!! - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Welkom in het echte Afrika!!! - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Welkom in het echte Afrika!!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Januari 2009 | Mozambique, Maputo

Hai lieve trouwe lezers!

Alweer het laatste bericht.... het einde is in zicht helaas... Maar nog wel even genieten de laatste dagen!!

Na ons oud & nieuw avontuur met de wilde beesten hebben we ons laatste stuk in de Basbus afgelegd. Van St Lucia naar Swaziland. Naar een mooi hostel in een wildpark waar je wakker wordt met de zebra's in je tuin! Nienke heeft hier afscheid genomen van haar vriedje en wij hebben een dagje op haar gewacht om verder te reizen! Maarja op zon dagje moet je natuurlijk wel weer een activiteit doen, paardrijden dit keer!! Ja en ach, galopperen kan dan ook wel denk je...tot ik een schreeuw achter me hoor en Saar naast haar paard zie hangen... gevallen op een gravelweg, hele zij open en gekneusde ribben zijn het gevolg... was even schrikken. Maar gelukkig hebben we dokter Nienke bij ons, en hebben we de schaafwond vakkundig schoongemaakt! Toch laten deze twee bijna-artsen zich overrulen door de plaatselijke bevolking om toch maar een soort lipgloss op de wond te smeren... haha!

Met een minibus naar Mozambique washet volgende avontuur. Wij dachten slim te zijn en op de achterbank te gaan zitten, lekker ruim met zn 3en, helaas het busje kan niet vol genoeg zijn...Dus 5 uur vastgeklemd in de bus, visa regelen bij de grens, gelukkig willen alle mensen ons helpen. het is toch een redeijke rare ervaring om als drie blanke meisjes in een bus vol zwarte mensen te zitten... we voelden ons wel bekeken zeg maar! Gelukkig eel aangekomen in Maputo, de hoofdstad... welkom in het echt Afrika... jeminee wat een zooi, die stad is een grote vuilnisbult zeg maar! Corrupte bende, dus we hebben hier niet heel veel tijd verspilt. Een shuttle geregeld naar Tofo, slechts 9 uur met de lokale bus... soort kamikaze piloot over een weg met duizend kraters... weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen! ook ier helemaal goed aangekomen, wel lichtelijk oververhit want de temperaturen zijn hier niet menselijk (ruim 40 graden en gevoel van 60).

Tofo beloofde ons witte stranden en een turqoise zee.. helaas... wel mooi natuurlijk! Eindelijk een hutje voor ons zelf, je wordt er echter wel om 6 uur al uitgebrand, en dat na een goede drinkavond is dat best zwaar! De markt is hier ook een ervaring, op zoek naar eten voor de braai, Nienke en ik wilden wel een paar lekkere prawns... worden me daar toch even zes koelboxen open getrokken...met schreeuwende vrouwen, we wisten even niet wat moesten zeggen wat mooi! Saar had het te druk om op de foto gezet te worden door de plaatelijke jeugd dus geen tijd om ons te helpen...

Nu zitten we te wachten tot we op ocean safari gaan, snorkelen met dolfijnen en whale sharks, die zijn slechts 8 meter of langer... zin in!!! Dit weekend is het plan om mijn advanced open water course te halen, duiken met manta roggen en andere gave beesten! Gister is er nog een walvis gespot dus we hopen vandaag ook!! Kortom nog een paar gave activiteiten voor ik terug ga naar het koude Nederland! het is hier echt fantastisch en ik raad het jullie zeker aan!! Dit keer geen foto's want de verbinding is te traag dus ik nodig jullie uit om ze te komen bekijken als ik terug ben!!

Liefs

• 08 Januari 2009 - 08:49

Ees:

Ik meld me dan vast aan om de foto's te komen kijken! Heb bij Sab ook al foto's gezien en daar wil ik er nog wel meer van zien! Klinkt weer top daar... Dat wordt een goed contrast staks, even 40 graden dalen.. Lekker genieten van de laatste week! Heb het gevoel dat je onwijs lang weg bent, terwijl he tmaar een maandje is! Tot snel. Kus

• 08 Januari 2009 - 09:14

Christien:

okee jij de foto's, ik zorg voor stimpstamp en sigaren. is weer eens iets anders dan wat je de laatste maand te eten hebt gehad. en na die maaltijd moet je als de bliksem weer rechts omkeerd maken en je storten in een volgend avontuur, want het leven is te kort om hier in Nederland te verdoen met werken. kus en tot gauw.

• 08 Januari 2009 - 10:30

Lies:

hola chica! cool weer al die verhalen uit afrika.. geniet maar van de hitte daar! ik ben net aangekomen in china, kouder dan in nederland en ook complete chaos natuurlijk.. wel heel mooi dat je elk moment t idee hebt dat iemand je in de nek gaat rochelen, haha ik schrik me elke keer kaput als ze achter uit de strot gaan!
    enjoy the lovely weather en werk maar goed aan de tan.. kus

• 08 Januari 2009 - 17:07

Esther:

ja wat een super ervaring heb je weer. Waar gaat de volgende reis naar toe? eerst nog even genieten van de laatste week.kom snel naar je fotos kijken .tot snel kus

• 08 Januari 2009 - 20:59

Esmee:

Ha noukie! Altijd weer leuk om jou mooie avontuurlijke verhalen te lezen! Je vermaakt je maar al te prima, dat wordt eerst een weekje bijkomen als je in Nederland ben na al die activiteiten :)! Geniet ervan zolang het nog duurt! Je mag best wel weer naar Nederland komen hoor, heb veelste veel zin je weer te zien! Ik meld me ook aan voor de fotosessie btw! Tot snel! xxx

• 09 Januari 2009 - 00:11

Nijn:

Hai lieve nouk! Wat een verhalen weer, wel gaaf allemaal. Geniet nog van je laatste daagjes! x

• 11 Januari 2009 - 13:01

Marije:

Klinkt weer super noukkie!! Ben heel benieuwd naar alle foto's!! Geniet van je laatste daagjes!kus

• 14 Januari 2009 - 12:20

Suus:

wat een verhalen weer zeg! Heb alles weer even gelezen...hoe lang was je nou weg? haha wat heb je veel gezien en gedaan! Heel leuk! En nu bijna in het vliegtuig weer naar huis. Ik wens je alvast een hele goede reis en kom heel snel foto's kijken! Liefs Suus