De maand is voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu De maand is voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

De maand is voorbij gevlogen!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Toch nog een laatste berichtje met een update van de laaste activiteiten aan het einde van mn reis!

Waar was ik gebleven? Owja, het whale shark spotten met de snorkel! Wij vol goede moed in de boot de oceaan op! Ze hebben hier trouwens nog een mooie manier van de boot in het water krijgen en er weer uit! Erin rijdt de auto met aanhanger half de zee in en ineens met een flinke dot gas terug zodat de boot wordt gelanceerd, dan komen er meteen 10 nergertjes aangerend om de boot te draaien en de zee in te duwen! Wanneer je terug komt varen ze met volle vaart richting strand in spoel je zeg maar aan... mooie ervaring!
Maargoed de whale sharks; voor de duidelijkheid dit zijn dus wel haaien, tussen de 4 en 10 meter lang en een bek van 1,5 meter.... gelukkig eten ze alleen plankton, maargoed hij zwemt wel aan de oppervlakte! Dit hadden wij niet helemaal begrepen, want toen ze heel hard riepen " get out, get out" sprongen we als een stel gekken de boot uit met de snorkel... toen ik naar beneden keek zat ik ongeveer op dat beest.... JEMINEE wat is die groot! Ineens iets zwarts met allemaal witte stippen onder je... ik wist niet hoe snel ik weg moest komen! Aangezien het zicht niet heel goed was doemt dat beest ook ineens voor je op....Maargoed, nog 3 keer uit de boot gesprongen en hem op een meter afstand langs zien zwemmen en een keer met zn bek recht op ons af... dan ga je wel even aan de kant! Helaas kwamen we ook terecht in een lading bleubottles (kleine kwallen die heel veel pijn doen!). Dus toen riep Nienke heel hard: "Ik wil NU de zee uit! en ik ook!"
Naast de 7 whale sharks (de grootste was 8,2 meter) hebben we ook nog twee typen dolfijnen gezien en erbij het water ingesprongen! wat mooi! Geweldige ervaring was dat zeg!

Inmiddels wel naar een nieuw hostel verhuisd wat gunstiger bij het dorpje lag en bij de duikschool! Want gedoken moest er ook nog worden! Nienke en Saar een Discovery Dive en ik mn Refreshing Course aangezien mn Open Water al weer bijna 5 jaar geleden was. Mooie duik gemaakt maar toch ook de volgende dag nog een duik in Manta Reef. Dit is de Deep Dive voor de Advanced Open Water Course, 30 meter diep. Echt de moeite waard, heel veel mooie vissen, koraal, en twee mantaroggen gezien, zeg maar 5 meter groot die dan over je heen zwemmen! Nog 4 duiken te gaan en mn Advanced is binnen... Op naar de mooie duikspots in de wereld!

Zaterdag nog een full moon party meegepakt, toch wel bijzonder in zon land! Zondagavond om 00.00 uur Saar dr verjaardag ingeluid! Maandag als afsluiting een 2 uur durende boottocht op een Catamaran gemaakt met de sunset... wat mooi!!! Goede afsluiting van deze geweldige reis! Bij gebrek aan geld hebben we de laatste nacht in de hangmat doorgebracht en met de shuttle naar Maputo teruggekeerd.

Hier in Mozambique wel het echte Afrika leren kennen... jeetje wat en zooi en armoede zeg... toch besef je dan meer dan ooit dat een schone douche en een dak boven je hoofd toch wel heel fijn is!

Nu terug in Zuid-Afrika en aangekomen op het vliegveld van Johannesburg. Net Saar en Nienke uitgezwaaid want die gaan nog tien daagjes terug naar Capetown. Nu mezelf nog 2,5 uur vermaken hier... maar heb mezelf naar binnen weten te lullen in de VIP Lounge van KLM, gratis internet en snacks... das lang niet gek met mn economy ticket!!

Nu zijn jullie echt van mn verhalen af! Morgen om 10 uur ben ik weer in Amsterdam geland en ga ik bedenken waar mn volgende reis heengaat... helaas eerst maar eens op zoek naar mn droombaan om wat geld te verdienen!

Bedankt voor alle lieve berichtjes, echt super leuk!

liefs,
Anouk

• 14 Januari 2009 - 20:19

Christien:

welkom thuis en werkse!

• 14 Januari 2009 - 20:25

Joos:

Leuk je gauw weer persoonlijk te kunnen spreken noukie! Goede reis! kus

• 14 Januari 2009 - 23:19

Nijn:

Inmiddels veilig thuis aangekomen? Een hele omslag; geen haaien en zon, maar kou en sollicitaties! Succes, x

• 15 Januari 2009 - 01:25

Adinda:

Hee Nouk!!

Sorry dat ik nog helemaal niet gereageerd heb, maar ik heb alles gelezen hoor! Ben behoorlijk druk nu...Moet iemand vervangen op werk dus vandaar. Echt heel gaaf met die haaien. Is het dan ook zo dat als je ergens een druppeltje bloed hebt dat je dan heeeeel hard moet zwemmen?

Als je nou snel een baan vindt en geld verdient dan kun je meteen je vrije dagen opnemen en hier langs komen:) We zitten hier nog tot augustus dus...

Nou heel veel succes met solliciteren!

Dikke kus uit China

• 15 Januari 2009 - 08:33

Saar:

Wist je dat...sandalen met oud en nieuw heel interessant kunnen zijn??

• 15 Januari 2009 - 08:35

Nienke:

Wist je dat..
    Noukie heel hard genegerd wordt..

• 15 Januari 2009 - 09:10

Loes:

Dit is bizar!!!
    Ik lees net op het forum iets over jouw site, en er kwamen allemaal vraagtekens in mij op... Ik heb gewoon nooit jouw site gelezen, wist niet eens van het bestaan... omdat ik vorige keer je travelmate was heb ik geen melding... shame on me... nagoed, beter laat dan nooit! Ga een keer op ander moment uitgebreid lezen of beter nog: live bijpraten!! Duurt nog wel even, ben 29 jan weer in Ned, dan bellen we snel. Lieffie, enjoy NL heb zin om je weer te zien, kus kus kus

• 15 Januari 2009 - 09:18

Ees:

En als het goed is ben je er weer! Chillie, ben benieuwd naar al je foto's en verhalen! We bellen snel! Kus

• 15 Januari 2009 - 19:16

Esther:

ok en nu weer terug op aarde en ik snap dat je denkt over je volgende reis die ik dan weer met met belangstelling zal volgen. kus