Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Oktober 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos dias amigo's y amiga's!!

We hebben de 18 uur durende vliegreis overleefd om via Sao Paulo zaterdagavond in Buenos Aires aan te komen ( incl scheur in m'n broek waar je u tegen zegt, maar er weer een broek minder in de tas hoeft te passen!)!! De transfer was goed geregeld door Saar dus werden netjes bij ons hostel afgezet. Tijd voor een goed tukje, helaas wat minder succesvol door de schoonmaakdames die om 7 uur alle roddels van het weekend voor onze deur gingen bespreken! Na een koude douche (alleen de eerste twee, want toen werd ie wel warm) met de LP op pad voor een goede ontbijtstek, gevonden!! Palermo is echt een leuke wijk met vele eet en drink gelegenheden.Gezelligheid is iets wat ze hier zeker kennen, vollop keuzemogelijkheden! Mijn eerste woorden Spaans geoefend en zowaar een erg goed ontbijt gekregen!!;) met de metro naar San Telmo, gestruind over de antique markt en door voor een wandeling naar la Boca: de toeristische trekpleister! Gekleurde huisjes... Ja 1 straatje dus en de rest erom heen leek een opgezette filmset van 50 jaar terug!! Maargoed zeker eentje om af te vinken op onze to-do lijst! Tot nu toe valt het ons op dat het erg rustig is op straat... Weinig auto's, toeristen en andere eigenaardigheden, maar dat zal waarschijnlijk de zondag zijn...:) we hebben besloten ons ook maar meteen aan te passen aan de locale eettijden en dus om 16 uur een lunch en om 22 uur avondeten! Zoals Saar zei: onze smaakpapillen worden hier overbelast..!;) Het eerste wijntje zit erin, de LP zegt ons voor een target van 1 fles per dag per persoon te gaan, dus we gaan ons best doen! :)
Zo probeerden we ook de powernap voor t eten uit... Om 21 uur openden wij onze ogen weer en om 2230 stond onze steak voor ons! Jammie!

Maandag was een druilerige dag, regen en nog eens regen, de eerste locale bus ervaring is een feit, betalen kan alleen met muntgeld maar niemand wil biljetten omwisselen voor munten... Nog een opvallend dingetje: iedereen staat netjes in de rij te wachten op de bus (zoals je vroeger deed bij schoolreisje). Kortom vandaag leek ons het de perfecte dag om de begraafplaats te bezoeken. Wat een huizen worden daar gebouwd! Indrukwekkend! Teatre colon aangetikt en savonds naar" la bomba de tiempo", een percussie show!! Super gaaf!! Tussen de locals, toeristen en studenten, in een bijzondere locatie!

Dinsdag, een dag waarop we alle activiteiten voor ons trip naar het zuiden geregeld hebben nadat het mislukt was de boot te regelen naar Colonia in Uruguay...
Onze eerste tangoles gehad, druk geoefend met pasjes..;) We are tango was een tip van klompie, en zeker een goede!! Inclusief onbeperkt wijn drinken, tango dansen en een gave show kijken met een hapje erbij!! Top avondje!! Ik probeer trouwens mijn Spaans ook vaak genoeg te oefenen, zo zei ik heel blij in de taxi: vamos à mi cama... Wat heel normaal leek totdat de taxichauffeur zijn muziek uitzette en ineens heel blij via de achteruitkijkspiegel naar me keek...:(

Woensdag begonnen met een fietstour door de stad met Patrick-praat-graag! Veel van de stad gezien, in t zonnetje en op plekken geweest waar we zelf niet zouden komen:) inclusief lekke band en ketting eraf.. en met Patrick als onervaren fietser was dit een uitdaging;) Weer heerlijk een late lunch achter de kiezen en vanavond een kans voor een overheerlijke steak in t bekende restaurant La Cabrera (hopelijk is de prosecco in de rij om te smullen:) )!

Morgen verlaten we deze gave stad alweer! Conclusie van Buenos Aires: gezellig, overzichtelijk, prettige sfeer, genoeg te beleven, leuke mensen, lekker eten, kortom Fantastisch!! We vliegen morgenvroeg naar het zuiden, El Calafate, waar onze een taaie hike tocht staat te wachten door weer en wind! :) Ik ben benieuwd!

Liefs,

Klinkt erg goed ladies! Veel plezier nog! Xx

• 01 November 2012 - 11:16

Nijn:

Klinkt inderdaad erg goed!! Geniet ervan x

• 01 November 2012 - 17:35

José:

Ben benieuwd naar je tango moeilijke dans maar gaat jou zeker lukken! Enjoy xx

• 02 November 2012 - 19:12

Froukje:

Klinkl allemaal weer geweldig, maar om de eerste de beste taxichaufeur nu direct mee te vragen naar je kamer..........pero mucho gusto!

• 03 November 2012 - 18:23

Klomp:

Ha Anoukie,jammer dat het Uruguy tripje niet door ging maar wij spraken Engelse gasten die daar verreweg hun slechtste dag in 2 maanden hadden meegemaakt dus zoveel hebben jullie vast niet gemist!cool julie huidige locatie,ik doe elke dag een zonnedansje!take care en een dikke kus uit het mooie Sucre Xxx

• 16 November 2012 - 18:21

Edith Verhoef:

Hoi nicht. Je hebt het weer voor elkaar hoor; ik ben verschrikkelijk jaloers op je. Wat een schitterende reis moet dit zijn. Zag ook foto's op mobiel van Mar. Nooit geweten dat de natuur daar zo mooi en gevarieerd is. Geniet er nog maar lekker van, ook van al die heerlijke wijntjes. Lieve groetjes van je tante uit het altijd bruisende en wonderschone Epe...