Pucon: Raften, Canopy, Vulkaan beklimmen - Reisverslag uit Pucón, Chili van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Pucon: Raften, Canopy, Vulkaan beklimmen - Reisverslag uit Pucón, Chili van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Pucon: Raften, Canopy, Vulkaan beklimmen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 November 2012 | Chili, Pucón

Pucon, gelegen in een geweldige omgeving om ons vier dagen uitstekend te vermaken! Bij aankomst op een verlaten busstation was er meteen een vriendelijke vrouw die ons de weg kon wijzen (nadat ze eerst geprobeerd had ons naar haar hostel te krijgen..)! Een eco hostel, voormalig klooster, beetje oude zooi maar prima!!:) meteen even gevraagd met welke activiteiten we onze dagen konden gaan vullen!

Raften was de eerste dag aan de beurt! Prima om ook te doen op een regenachtige dag als deze! Op naar de rivier, klasse 4, een paar stoere instructeurs, wetsuit aan, uitleg over wat te doen als je overboord slaat, en dan de boot in! Onze twee Israëlische vrienden voorin, wat een stel giebelende pubers bleken, en werden na 100 meter dus ook ontslagen van de positie, ik kreeg daarentegen promotie en mocht samen met een Amerikaans meisje de boot leiden;) dus hop tegelijk peddelen allemaal en na wat uitleg van de guide kwam de eerste echte versnelling in zicht!! Wat een gave activiteit was dit, een aantal goede versnellingen en kleine watervalletjes getrotseerd!! 'S avonds het nachtleven van Pucon onveilig gemaakt, na een goede poging indrinken bij een van gidsen in zijn appartement, op naar de locale kroeg! Volgende dag merkten we dat de Pisco-7up toch een goede kater geeft!;) Dus tijd voor een activiteit waardoor de adrenaline weer gaat stijgen: Canopy! Kleine uitleg: aan een kabel slinger je van boom naar boom! Door de bossen en over de rivier, super leuk om te doen!! Ik vond het klimmen in de bomen, van plateau naar plateau wat minder gaaf, heb nog nooit zoveel bomen geknuffeld;)

Na een onrustige nacht omdat onze "vriend" (samenvatting: een Amerikaanse alcoholist die zichzelf zeker een 10 geeft, volumeknop op maximaal heef staan en iedereen in t hostel, behalve zichzelf, irriteert met z'n gedrag!) luidkeels het hele hostel heeft wakker gehouden met z'n verhalen en muziek...werden wij lekker op tijd opgehaald voor de tour naar de vulkaan! Beklimming van 4-5 uur stond op t programma!! Gelukkig was het mooi weer en helder, dus konden we rechtstreeks naar boven!;) eerste stukje nog met een stoeltjeslift uit de jaren 20 omhoog en vanaf 2100 gingen we van start! In een rijtje, stapje voor stapje de sneeuw in, met alleen onze pikhouweel als houvast! Zaak om dus niet naar beneden te glijden;) Met het zonnetje op onze kop de top bereikt!! Super gaaf om in de krater van een vulkaan te kijken!! En wat een uitzicht!! De rook uit de vulkaan was iets minder lekker voor je longen maar de prestatie overwint dit makkelijk!! Na een welverdiende lunch gingen we per slee naar beneden!! Ik voelde me weer even acht jaar, met een slee keihard naar beneden, zo hard dat we de gids inhaalden of een goede zet in z'n rug gaven dat ie harder moest;) echt een super gave activiteit; climbing the Villarica Vulcano!!

En toen was alweer de laatste dag aangebroken...per mountainbike op zoek naar de waterval: gevonden!! Pittig tochtje met stevige klimmetjes maar alles waard, helder blauw water in een geweldige omgeving! Na een kleine pauze, toch nog even door naar het strandje aan het meer! Dat hebben we geweten, in de volle zon op heet asfalt berg op...pfoe de benen hebben weer een goede workout gehad! S avonds weer in de nachtbus naar Valpraiso gestapt, dit keer met sushi als avondmaal:)

Valpraiso is een verrassing, super leuk stadje! Het doet een beetje italiaans aan, veel kleine straatjes, tegen een berg gebouwd, veel kleuren en wat het gaaf maakt is dat er allerlei kunstige graffiti op de muren zit! Een leuke tour gedaan, Tours 4 Tips, een gratis wandeling door de stad en je geeft fooi voor wat je het waard vond! Super leuk concept en leuke plekjes van de stad gezien! Morgen op naar Vina del Mar voor een dagje aan het strand als het weer t toelaat...!

Liefs,
Anouk

• 21 November 2012 - 09:20

José:

Wat een gave reis je zal wel een top conditie hebben na al die uitdagingen en poepbruin hoofd natuurlijk! Geniet nog even!!

• 22 November 2012 - 19:26

Froukjr:

Geniet nog even van deze laatste dagen van jullie prachtige trip.
    Wat zullen jullie toe zijn aan rust! X

• 22 November 2012 - 22:28

Bff:

Mooi verhaal weer keizer! Kom nu maar snel weer terug, anders past het allemaal niet meer in 1 fotoboek ;)! X

• 23 November 2012 - 09:53

Marije:

Zojuist met een grote glimlach al jullie verhalen gelezen (liep een beetje achter...): wat fantastisch!!! Geniet nog even van de laatste dagen! Ben benieuwd naar alle foto´s: het voorproefje ziet er in ieder geval al super uit!

xx

• 23 November 2012 - 17:04

Edith Verhoef:

Klinkt weer goed allemaal! Durf te wedden dat jullie totaal geen zin hebben om weer huiswaarts te gaan....Neem t er nog maar van.
    Dikke knuf van je tante