Gesloopt maar voldaan! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Gesloopt maar voldaan! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Gesloopt maar voldaan!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

27 Oktober 2009 | Vietnam, Nha Trang

Hi!

Berg op berg af, dat is een beetje de samenvatting van de afgelopen dagen! De gids heeft het dan ook over a littlebit undjulating (we hadden echter nog nooit van het woord gehoord, maar nu weten we des te beter wat de betekenis daarvan is). Dit betekend: de ardennen x 10.

Goed, laten we maar weer bij het begin beginnen: Hoi An. Hebben mooie kleren laten maken, binnen 24 uur is wel wat snel want je hele dag draait dan om passen en nog een passen. Echter met goed gevoel en lekkere massage in de Spa klaar voor drie zware dagen! We gaan namelijk de Central Highlands in...Kon Tum was onze volgende bestemming!

Omdat het nog een hele trip was ging de wekker al om 5 uur, 6.30 vertrekken met de bus, daarna op de fiets. Hele mooie tocht gehad door het regenwoud, bergen, dus lekker doortrappen. Het went nog niet; als je de ene berg met moeite beklommen hebt en je de volgende alweer ziet liggen...(voor de Epenaren, we hebben deze dag wel 30 keer de Knobbel beklommen). Toch hebben we deze dag de 100km aangetikt, we hadden goede benen zoals ze dat in fietserstermen zeggen, dus dat ging wel! Owja, onderweg brak de ketting van papa, tsja toch handig die zelfmeegebrachte fietsen! Dus een lesje fietsrepareren voor de gidsen, ze weten er echt niets van dus vinden het bere-interessant zodat ze met zn allen er bovenop staan: wat het maken van de ketting natuurlijk wat belemmerd. Echt een schitterende toch gehad deze dag, precies zoals we het willen! Great Scenery! Mister Cuan (de local guide) heeft nog nooit zo'n fitte groep gezien, hij wordt er dan ook regelmatig uitgefietst! Gelukkig kan hij ook heel goed zingen: he's a very good singer zegt Hai dan weer, mister Cuan can you sing a song?
(wel leuk om te vertellen dat deze zin een dubbele betekenis heeft hier, als je moet plassen zeg je ook, i have to sing a song! :) )

Kon Tum. Hier straalt het communisme nog wel vanaf, sochtends om 430 beginnen ze al met het dagprogramma via luidsprekers door de stad te bleren. Wij hadden we wekker toch op 515 dus lekker vroeg uit de veren! Op naar Jun Village. Vandaag niet zo'n leuke dag om te fietsen, alleen maar over de highway, dat betekend stof en uitlaatgassen happen. En ik kan je vertellen dat dat geen pretje is als je hijgend over een "undjulating" parcours gaat...en als je na een stop vraagt hoe de volgende km eruit zien krijg je standaard het antwoord: same same! Toch weer 100 km gefietst, ik sta soms van mezelf te kijken, wat een meters maken we!! Gegeten in de plaatselijke loods, ja gezellige aankleding kennen ze niet, net gezien hoe de super verse kip geslacht werd voordat die op tafel verscheen... Deze avond slapen in een homestay: huis op palen! Super leuk, maar geen succes vanwege de grote snurkcompetitie! Ook hier alweer vroeg gewekt door alle hanen en kinderen. Papa en ik dus om 5.30 een wandeling gemaakt door het ontwakende dorpje, erg leuk! Gekeken naar de onderhandelingen van de visvangst, genoten van het mooie uitzicht over het meer, verbaasd over de hoeveelheid rondscharrelende varkens, kippen, honden en kinderen!

Zonder douche en een wc in de natuur weer met zware benen begonnen aan de dag. We zouden onszelf niet zijn als we ons niet bemoeid hadden met de route; namelijk het eerste stuk op de fiets ipv weer langs de weg fietsen. Achteraf gezien een top bemoeinis!! Schitterende omgeving, door de rijstvelden, dorpjes en wat bergen. Zware dag, maar weer 85 km gedaan! Uit de wind fietsen kunnen alleen de Dutchies, ja wat wil je in zo'n landje waar je dagelijks tegenwind hebt! Erg fijn als Tim er ik erdoorheen zitten we lekker achter papa uit de wind kunnen fietsen! Wederom gelunched in meest smerige tent, Vietnamezen gooien alle etensresten op de grond, honden en katten eten die dan wel op. Soms ziet het er zwart van de vliegen... het eten ziet er elke keer anders uit maar smaakt hetzelfde. Eten met stokjes wordt wel steeds makkelijker!Maar we kijken alweer uit naar een lekkere pain de bologne! :)

Na nog een taaie beklimming, waar onze gids Hai elke keer voorbij komt hangend aan een brommer, lekker eind naar beneden gescheurd! Je moet hierbij echter oppassen voor de tegemoedkomende spookrijdende vrachtwagens, overstekende koeien, uitgestrooide rijstkorrels die te drogen liggen en gaten in de weg!

Nha Trang, DE strandplaats van Vietnam! Prachtig, helder blauw water, strandjes en heerlijk weer! Vandaag was het dan ook tijd voor een rustdag.Gisteravond naar de beste bar van Vietnam: we hebben nog nooit zoveel foute mannetjes bij elkaar gezien, cocktails gedronken en wat aangeschoten richting hotel! Vandaag een boottocht, lekker snorkelen, in de zon liggen, gemasseerd worden, en veel slapen! Ik moet zeggen dat ik ook echt spierpijn heb, dus zie wel beetje op tegen morgen: the hardest day, namelijk slechts 30 km klimmen, 7% steil, soort beklimming van de Alpe D'Huez ... En de hitte erbij... uitdaging zeggen we maar! Gelukkig wordt je onderweg heel veel aangemoedigd door kinderen die naar de straat komen rennen en je moet highfiven!

Kortom, nog steeds geen blaren en nog een zware dag te gaan! Kikkers op de wc en ratten in de keuken zijn niet meer vreemd voor ons... de gids jonas je het zwembad in, bijnamen van de groepsleden zoals Morero (de brit die elke keer trillend van zn fietsje af komt en erbij loopt alsof ik zn hele broek onderweg heeft volgepoept...) Nog genoeg verhalen maar die bewaren we voor thuis!

Tot het volgende, laatste verhaal!

kus

• 27 Oktober 2009 - 11:45

Ees:

Nog 1 dag bikkelen en dan zit het er al weer op? Hopelijk is de spierpijn dan een beetje weg en kun je er goed tegen aan! Enjoy! Kus

• 27 Oktober 2009 - 12:20

Esmee:

Haha, het klinkt weer heerlijk jullie reis! Veel bikkelen, maar ook goede beloning met massages en dat immer hetzelfde eten inderdaad. Ben je in Nha Trang nog in de Sailors Club geweest? Lekker aan de buckets met pa en broer, hehe?! Veel plezier weer en fiets ze eruit!

xx

• 27 Oktober 2009 - 13:46

Nijn:

goed bezig noukie! x

• 27 Oktober 2009 - 13:47

Esther:

hoi stoere reizigers wat zit ik weer te genieten van jullie reis verslag en wat een geweldige ervaring ! petje af hoor .jullie hebben als je weer thuis bent een topconditie dat kan niet anders. geniet er nog even van . liefs esther

• 27 Oktober 2009 - 18:38

Nienk:

Tjemig Nouk, wat weer een verhaal! Heel leuk om te lezen! Succes met de zware klim morgen.. Kus

• 27 Oktober 2009 - 21:03

Sas:

klinkt goed daar noukie! kan me wel voorstellen dat je tegen morgen opziet, dus heel veel succes, komt vast goed zet m op!

kus

bedoel:

Net ALS inPeking?

• 28 Oktober 2009 - 21:47

Loes:

Hi topper; wat klinkt dit goed! Colca gaat vast na deze vakantie als 'eitje' door het leven voor jou ;-) Ben heel jaloers... Dat wordt saai; straks weer langs de Amstel fietsen... Geniet ervan, ik geniet op afstand mee ;-)

Xxxx