Same Same, but Different! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Same Same, but Different! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Same Same, but Different!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 November 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Daag lieve mensen,

Inmiddels zijn we weer veilig aangekomen in het koude kikkerlandje, toch wel fijn moet ik zeggen. Gewoon een frisse lucht, geen brommers en rare geurtjes. Toch wil ik jullie de verhalen van de laatste dagen niet laten missen. Dus vanachter een hollandse pc weer een verhaaltje.

Vanuit Nha Trang op de fiets gestapt, vandaag was het tijd voor de grote klim. De nacht ervoor was wat zwaar, want ik ben toch geveld door het plaatselijke eten denk ik... Eerste 35km vlak, nouja vals plat noem je dat in NL, maar hier is dat gewoon plat. Deze heb ik dan ook lekker meegedaan. De laatste 15 km voor de lunch zouden weer bergachtig worden, dus gezien mijn wat onstabiele buiktoestand, heb ik deze in de bus doorgemaakt. |Tim en papa mochten uiteraard wel lekker stof happen en hobbelend over de weg. Heerlijk lunch weer.... mmm niet dus, rijst en noedles is iets wat we voorlopig niet meer eten. Maarja, je moet er toch iets ingooien om de klim van 32 km te kunnen voltooien, nietwaar?

Vol goede moed op de fiets gestapt, het was intussen 1 uur smiddags, dus zo'n 40 graden, volle zon en lekker benauwd. De eerste 5 km dacht ik dat ik van de fiets af zou vallen, geen zuchtje wind...gelukkig stond daar de bus om je fles water te vullen. De mannen waren me al voor, maar ik ben stug doorgefietst. Na de 3e stop (15km) vertelde ze me dat het er nog maar 8 km te gaan waren, helaas was dit gelogen en ik heb ik daarna wel 3keer gehoord dat het nog maar 4 km was... maar het einde kwam inderdaad een keer! Na 3,5 uur fietsen heb ik de top bereikt, een uur na papa en 30 min na Tim. Allen hadden we geen benen meer over..! Zeker een uitdaging en gelukkig weten we weer dat we doorzettingsvermogen hebben!!Nog een kleine downhill van 10 km en toen hadden we de in totaal 600 km aangetikt! Ons streefgetal, dus we mochten de bus in en de fiets kon weer in de doos:)

In de 8 dagen dat we dus gefietst hadden hebben we ruim 600 km afgelegd per fiets, verbranden zo'n 2500 tot 3000 Kcal per dag... helaas eet je deze in de laatste paar dagen echt vakantie genieten wel weer aan:o Aange

Dalat, erg leuk plaatsje in de bergen. Door de Fransen gesticht, wat rijker en voor het eerste een soort van "gezellig". Even wat eten en weer toptijd vroeg het mandje in. Volgende dag wat in de omgeving rondgetourd, gerelaxed en gegeten en op zoek geweest naar een café waar je 'lekkere' koffie kon drinken, dat is hier nl nogal moeilijk.

De dag naar Ho Chi Minh City, 8 uur in de bus, hobbel de bobbel, er wordt hier hard gewerkt aan de weg, maar toch is de infrastructuur in dit land ver van goed. Gister ook gedag gezegd tegen onze prof fietser minster Cuan, hij ging naar huis met een paar goede fietsbroeken (heeft ie uitgebreid geshowd).
Ja Saigon, wat zullen we eens zeggen: BROMMERS. Wat een chaos zo'n stad, zoals Tim zei: als je hier aan komt rijden kan je toch niet denken: "zo lekker in ben weer thuis". Ik moet zeggen dat ik toch de natuur fijner vind dan zo'n grote drukke en warme stad. Na wat wandelingen en bezoek aan de souvenirsmarkt, tijd voor een westers restaurant. De laatste avond was het nog tijd een karaoke avond (ja want dat doen de Vietnamese als ze uit gaan, dus we konden onze gids niet teleurstellen). Het werd een hilarische avond, vooral het nummer Daddy Cool, die de gids uit volle borst meezong. Afscheid nemen blijft toch raar, hij blijft achter in Vietnam, en wij gaan weer naar ons luxe leventje in Amsterdam.

Toch zit het er nog niet helemaal op, want ook het laatste weekend hier is nog even lekker volgepland: Mekong Delta en de Cu Chi Tunnels. Leuke trips, de tunnels waren erg interessant. Ik moest daar natuurlijk ook nog even in, wat een hitte, niet voor te stellen dat mensen daar langer dan 10 min in kunnen zitten. Geschoten met een M60 en AK 47... jaja... zelf ik!

Op het laatste moment nog even een massage en wat manicure/pedicure meepakken om vervolgens net voordat we de bus ingaan naar het vliegveld nog even onderuit te gaan en mn teen te raspen in de plaatselijke goot...! Dus met pootje bloed op naar het vliegveld. Helaas de vakantie zit er weer op, en gaan we weer verder waar we gebleven waren!

Bedankt voor alle lieve berichtjes, geweldig. Hopelijk hebben jullie weer genoten van mijn verhalen.

Ik ga weer eens nadenken wat mn volgende avontuur wordt.....

Liefs,

Anouk

  • 02 November 2009 - 16:32

    Ees:

    En je bent weer thuis! Had volgens mij net je moeder aan de tellie? Ik spreek je snel! kus

  • 02 November 2009 - 19:15

    Joos:

    Fijn dat je weer veilig thuis bent! We bellen gauw meissie! Kus!

  • 02 November 2009 - 21:37

    Loes:

    Hi topper! Wat een prestaties, mooi! En fijn dat je weer thuis bent; leuk om snel live je verhalen te horen!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Cycle Vietnam

Recente Reisverslagen:

02 November 2009

Same Same, but Different!

27 Oktober 2009

Gesloopt maar voldaan!

22 Oktober 2009

Wie gaat er voor de bolletjestrui?

18 Oktober 2009

Beleef Hanoi op de fiets!

15 Oktober 2009

Fietsen maar....!
Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 53438

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 25 November 2012

Argentinië

16 Januari 2010 - 31 Maart 2010

Australië

15 Oktober 2009 - 02 November 2009

Cycle Vietnam

15 December 2008 - 15 Januari 2009

South Africa

18 Juli 2007 - 20 September 2007

Zuid-Amerika

Landen bezocht: