We lopen nog steeds op kop, Ecuador afgesloten! - Reisverslag uit Pisco, Peru van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu We lopen nog steeds op kop, Ecuador afgesloten! - Reisverslag uit Pisco, Peru van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

We lopen nog steeds op kop, Ecuador afgesloten!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Augustus 2007 | Peru, Pisco

Hai allemaal!

WE hebben al weer het eerste land achter ons gelaten, Ecuador! We kunnen ecuador afsluiten met een goed gevoel, echt een fantastisch lang, leuke mensen, beeldschone natuur en gave activiteiten! Inmiddels zitten we al weer 4 dagen in Peru, maar eerst even een update over de laatste week Ecuador!
Laatste bericht had ik geschreven vanuit Banos, leuk dorpje! We hebben onszelf daar even een goede adrenalinekick gegeven, we hebben namelijk een ´bridge jump´ gemaakt! Van een brug afspringen en het touw zit aan een andere brug vast... soort bungee maar dan anders... echt heeeel vet... dat gevoel dat je dan krijgt is onbeschrijvelijk!Geweldig!!!!
Verder hebben we nog een dagje een mountainbike gehuurd en de omgeving rond gaan crossen, ja we zijn toch nederlanders en het fietsen bevalt ons goed. Ook dat lijf nog een beetje in beweging houden! erg mooie dag, nog naar beneden gelopen om een waterval te bekijken valt loes onderweg gewoon om... ja een steentje lag in de weg zei ze... met als gevolg dat haar enkel erg veel pijn deed...Maar gelukkig was ik zo sociaal om 10 minuten laten ook door mijn enkel te gaan, door naast een steen te stappen, ook pijn... dus wij als twee kreupelen weer op de fiets gestapt! De volgende dag besloten we later die middag naar Riabamba te gaan, maarja we moesten ons die ochtend nog even vermaken, dus een quad gehuurd en samen op pad gegaan om de vulkaan te zoeken, helaas niet gevonden en dus geen foto van de asspuwende vulkaan!!
De bus naar Riobamba vertrok wat later dan gepland, maar gelukkig bood de zon uitkomst, dus 2 uur met backpack als rugsteun op het busstation in de zon gelegen...Uiteindelijk 1 uurtje bussen!
Riobamba, ja wat zullen we daarvan zeggen.... niet heel uitnodigend! We wilden daar met de beruchte treinreis gaan over de Duivelsneus... Helaas hadden we weer te maken met een staking!! Maak kennis met Ecuador!!Dus geen trein op vrijdag...Via emmie kwamen we erachter dat de trein zondag wel zou gaan rijden, na overleg met de regering over slaris etc! Dus moesten wij ons daar nog 2 dagen vermaken... haha
Ja wat kan je dan beter doen dan mountainbiken?!?! Wij een tour geboekt naar het Colta Lake, we wisten dat het een zware tour zou worden, nou dat is ook gebleken! 18 km uphill fietsen...van 2750 meter naar 3550 meter geklommen... zo dan test je je conditie even, 4,5 uur lang... het eerste stuk viel nog mee, op asfalt zigzaggend omhoog, zegmaar skieen maar dan berg op...! het laatste stuk was erg zwaar, we gingen echt kapot, om de meter afstappen en ging lopen nog sneller dan fietsen...bovendien was dit nu zandweg met stenen en kuilen... Uiteindelijk als eerste van de groep boven, waren met nog 5 fransen....! Daarna lekker downhill... wel eng langs ravijnen, met als gevolg kramp in je handen van het remmen!! Wat een fantastische rit...!!!!Uiteindelijk de trein gepakt, wat een ervaring... je vliegt alle kanten op... schommelend en wel! Twee jongens die we eerder hadden leren kennen zaten ook in de trein, nogal geinig, echt leuke gasten, een uit denemarken en een uit USA. In Riobamba zijn we trouwens ook nog een keer verhuisd van hostel, de eerste was echt te ranzig, schimmels overal zo erg dat we niet durfden te douchen... dus maar verkast! De trein zette ons af in Alousi, daarvandaan met de bus nog 5 uur naar Cuenca... wat een rit... De bus was zo vol dat er locals in het gangpad moesten staan, ook kiddo´s. Eentje viel al staant tegen loes haar been in slaap, mama loes kwam naar boven, dus kind op schoot, haar roeping is duidelijk geworden, hoe trots ze daar zat met baby en al op schoot!!
Cuenca, erg leuke stad, wij vonden het een beetje op een frans stadje lijken, erg knus en gezellig, helaas hier maar 1 nachtje doorgebracht, was een tussenstop om naar Loja door te reizen. Toch nog even in een hollands cafe ontbeten... heerlijk met die rozen en molens op de achtergrond!!!
Loja, weer 5 uur bus erop zitten, daar overgestapt op de bus naar Vilcabamba, gelukkig nog maar 1,5 uur, dat is inmiddels voor ons een eitje!! Daar aangekomen in het meest relaxte hostel dat er bestaat, uitzicht op het nationaal park, zwembad,massagemogelijkheden, bar met hangmatten etc, fantastisch!!! Ja en dan willen we weer eens de omgeving verkennen.... dit keer te paard!!! JAJA, wij wagen ons eraan.... geweldige dag! Met die paarden de bergen in, 3 uur lang omhoog klimmen, gelopen naar een waterval om te lunchen, dan nog 3 uur naar beneden. Met man en macht hou je je vast om maar op dat paard te blijven zitten, kram wederom overal... het laatste stuk in galop door de prachtige omgeving en door de rivier, geweldig!!! Volgende dag waren we wel echt helemaal stijf, spierpijn op plekken waarvan je niet eens wist dat je daar spieren had zitten.. oplossing, een heerlijke massage!!!! Lekker dagje gechilled aan het zwembad en burnings opgedaan! Ook daar een leuk nederlands meisje ontmoet, Dewi uit Utrecht, helaas ging zij precies de andere kant op dus konden we na 2 dagen afscheid nemen! Op naar PERU!!
Met de nachtbus vanuit Loja naar de grens, Macara, om 3.15 uur kwamen we daar aan, de grens ging pas om 4 uur open, wachten geblazen dus...douanebeambte lag heerlijk in zijn stoel te slapen... 1,5 uur later konden we verder met nieuwe stempels in ons paspoort! In Piura aangekomen, loes al kotsend de bus uit... helaas voor haar moesten we nog eens 3 uur om op plaats van bestemming te komen!! Dat was dus een taai ritje... Mancora was de bestemming, een surfbadplaatsje in het noorden van Peru. Hier een beetje rondgehangen, een uurtje surfles gehad (tis moeilijker dan je denkt) en op het strand gelegen. Loes is in deze dagen ook weer wat opgeknapt dus gisteravond konden we ons wederom in een nachtbus heisen voor 16,5 uur naar Lima. Wat een tocht, wel de beste bus die we tot nu toe hebben gehad! Vanuit lima door naar Pisco waar we nu zijn! In Lima nog een enge taxirit gehad, versuft kwamen we uit de bus en moesten naar een andere terminal dus in een taxi gestapt, althans bij iemand die zich taxichauf noemde, toen we in de auto zaten beseften we ons dat dit niet heel goed voelde, gelukkig bracht is ons wel naar de goede plek, sjoef, dat was ff paniek! Na nog eens 4 uur bussen hier aangekomen! We blijven hier 2 dagen en gaan dan door naar Nazca! Mijn verhaal is al weer veel te lang... je maakt ook zoveel mee!!

• 05 Augustus 2007 - 09:18

Christien & Henk:

hoi hoi anouk,
    mens wat een verhalen, wat maken jullie veel gave dingen mee. wel donders vermoeiend, vooral dat in die bussen hangen. k zou d'r hele maal stapel dol van worden, maar misschien op een gegeven moment wel zo moe van allerlei indrukken en dan in slaap sukkelen.die paard rit was denk ik wel helemaal te gek tenminste als ik het paadje zo zag,hmmm
    als ik je verhaal lees ben ik stinkend jaloers, maar ik heb ook veel bewondering jullie doen het toch maar ff.
    ik kan je aan raden blijf er maar ondanks de stakingen etc je wordt er misschien niet zo snel ziek van de regelgeving die je hier hebt. nou ja...
    he meissie we blijven op de hoogte erg leuk doe wel voorzichtig en kijk uit met dat soort van neppo's in taxi's.
    dikke kus christien en henk

• 05 Augustus 2007 - 14:36

Sab:

Yo Noukie,
    leuke die verhalen en fotos. Goed om zo op de hoogte te blijven. geniet er van daar! Kus

• 05 Augustus 2007 - 16:33

Esoj:

Lieve Noukie, wat maken jullie veel mee! Elke minuut is volgeboekt met de meest gave avonturen, heerlijk om te lezen! Wij hebben hier ondertussen ook lekker weer dus wordt er lekker gehangen bij de hoornse plas!Natuurlijk niet zo spannend als bij jullie daar maar wel relaxt! Haha. Dikke kus

• 06 Augustus 2007 - 15:59

Hanneke:

Hoi wereld reiziger,
    Wat geweldig al die sportieve akties!! Als ik het zou moeten doen, dan weet je het wel. Ja zeker, géén conditie.Wat een ervaring, zoveel landen in korte tijd, wel een voordeel dat je met openbaar vervoer ook veel indrukken van het land krijgt.En wij weer van jou, mooi mee genomen toch!
    Meissie heel veel plezier en geniet er lekker van samen, zo te horen lukt dat aardig. Succes en denk om de enkels, misschien een leuk zwachteltje xx
    Liefs Hanneke

• 07 Augustus 2007 - 10:43

Tijger:

Dat klinkt fantastisch allemaal! Veel plezier in Peru!
    Kus

• 07 Augustus 2007 - 13:59

Marije:

Lieve noukkie,
    Super om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Echt een gaaf filmpje van je sprong en op zo'n quad! Ik blijf jullie verhalen met heel veel plezier lezen! Geniet ervan!

kus

• 08 Augustus 2007 - 21:08

Sas:

he noukie, mooie verhalen, wat een avonturen. En het weer ziet er ook goed uit, hier helaas wat minder. Heel veel plezier nog!
    x

• 09 Augustus 2007 - 17:35

Cas:

hoi anouk

hoe gaat die met jou met mij gaat alles goed ik spaar bier viltjes wil je mischien wat bier viltjes mee nemen voor mij als ze die te minste hebben nog een fijne vakantie in al die anderen landen

groetjes cas

tot de volgende keer maar weer

• 09 Augustus 2007 - 19:35

Jeroen:

Hey Anouk, wat een mooie verhalen! Die brugjump is erg fraai!
    Vooral Peru schijnt ongelofelijk mooi te zijn met Cusco als meest relaxte stad. Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
    Zelf zit ik voorlopig 'vast' in Nederland, knap saai vergeleken met jouw buitenlandse avonturen...

Iemand zei ooit: "Don't tell me how educated you are, tell me how much you have travelled", en ik denk dat ie daar gelijk in had. Enjoy!