Rapido, en alweer in Chili - Reisverslag uit Arica, Chili van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Rapido, en alweer in Chili - Reisverslag uit Arica, Chili van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Rapido, en alweer in Chili

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Augustus 2007 | Chili, Arica

Al weer een week verder... en weer zo ontzettend veel meegemaakt! Vorige keer dus vanuit Pisco, nu zijn we in Chili!!! Even een change of plans, we gaan namelijk via Chili naar Bolivia en dan terug naar Peru.. is leukere route want anders moeten we twee keer hetzelfde stuk afleggen en nu zien we ook nog een 4e land van dit geweldige continent!!

In Pisco hebben we de Islas Balletas bezocht, ze zeggen hier de galapagoseilanden voor de armen en aangezien we die eilanden overgslagen hebben omdat het te duur was voelden wij hier wel wat voor...! Echt fantastisch mooi, met een speedboot naar de eilanden onderweg nog op een eiland een soort kandelaar die in het zand gemaakt is, niemand kent het verhaal erachter maar ze denken dat de inca's dat gemaakt hebben! Echt indrukwekkend!! Vandaaruit naar Ica gereisd met een tour, hier naar Huacachina geweest, hier hebben we in de woestijn gesandboard... Ik dacht dat klusje even te klaren met mijn snowboardkwaliteiten maar dat viel zwaar tegen!!! Bochten maken valt niet te doen dus dan maar recht naar beneden en gaan liggen om tot stilstand te komen...met gevolg dat zand echt overal zit!!!Maar echt een geweldige ervaring om bij zonsondergang in de woestijn met een plank onder je voeten vastgebonden met klitteband van een zandberg afscheuren!!Helaas kunnen we het filmpje nu niet online zetten en foto's ook niet hiervan, klein probleempje.Die houden jullie dus nog tegoed! Vanaf daar doorgereisd naar Nazca, bekend van de nazca-lijnen waar we met een propellorvlieguitgje overheen gevlogen, het koste een dag wachten maar dan heb je ook wat!! Fantastisch!! Naast de piloot gezeten en zowaar niet kotsend eruit gekomen, je voelt te turbulentie heel goed en hij gaat heel scheef zodat je de lijnen goed kan zien!Echt heel indrukwekkend dat de inca's die figuren zo mooi in de woestijn hebben getekend, en niemand weet waarom...interessant!! Weer een topdag gehad daar, trouwens ook nog naar een begraafplaats geweest waar de echt mummy's nog in de tombe liggen...bizar!!

Vanaf Nazca was het plan de nachtbus te pakken naar Arequipa, alleen bleek dat wat moeilijker dat gedacht! Ticket netjes gekocht en we stonden een half uur voor vertrek klaar met onze spullen....wachten netjes tot er een bus komt ondertussen in gesprek geraakt met een nederlands stel. Komt er een bus, en onze nieuwe vriend zou even informeren of dat de goede was, niet zzei hij...ja voor hem niet want hij heeft een duurder ticket dan wij dus bij de volgende bus komen we erachter dat onze bus net vertrokken is....gelukkig was er een man van de bus die ons met de auto erachter aan heeft gebracht... RAPIDO!Na 10 uur rijden kapot aangekomen in Arequipa.

Vanuit hier hebben we een track gedaan door de Colca Canyon (een na diepste ter wereld, ruim 3800 meter diep, ter vergelijking, Grand Canyon is 1800 meter), echt heeeel erg mooi!!!Wel heel zwaar, de eerste dag lopen downhill, 1200 meter dalen, 9km lopen over zand en rotsen! Op mijn fantastische nieuwe boots, nou word er nog geen vrienden mee, blaren over mn hele voeten, de volgende dag dus maar op mn gympies verder!De tweede dag was nog zwaarden, namelijk 1200 meter stijgen, in de volle zon, 40 graden, helemaal kapot gegaan... na 20 minuten had ik het al geschoten! Gelukkig hield loes me op de been, als ik achter me keek zag ik haar ook ploeteren dus dat gaf de burger weer moed!! We hebben even een goede kreet geslagen toen we boven waren na ruim 3 uur!!Wat is het fantastisch mooi daar!De volgende dag nog Condors gekeken, wat een ongelooflijk grote beesten, vliegen door de canyon...gaaf!

Tijdens deze tour dus ons plan verandert om naar Chili te gaan, waar we vanmorgen aangekomen zijn! Was weer een enerverende rit.. in Tacna werden we de bus uitgezet om over te stappen op een minibus tot over de grens. We reizen samen met een belgisch meisje dat we in de bus naar de canyon hebben leren kennen, op een leuke manier...leuke eerste ontmoeting trouwens. Zij ging met haar stoel achteruit en ik zat klem, waarop ik riep: { ja chica je kan wel duwen maar je kan niet verder...toen verstond ze me...haha!) Maargoed het liep goed af en nu veel aangehad... Bij de overstap wilde de minibus ons niet meenemen, mar onze felle belgische vriendin kan spaan dus liet van zich horen!!Wij als schapen erachter staan...! Uiteindelijk toch mee een de grens overgekomen!! Nu dus in Chili, echt heel mooi en een groot verschil met Peru, veel rijker! Hier nog een paar dingen bezoeken en dan via San Pedro naar de zoutvlakten! Echt super veel zin in... nog precies 1 maand en dan vliegen we alweer terug...!

  • 15 Augustus 2007 - 01:52

    Esoj:

    Supertje mooi! Jullie maken zo ontzettend veel mee! En wij maar kansloos drinken in de kei-week.. Hoewel dat natuurlijk ook heel erg mooi is!Maar misschien iets minder indrukwekkend.. haha. Veel plezier daar! Dikke kus!

  • 15 Augustus 2007 - 02:37

    Bambi:

    hola chica,
    espero que todo va bien en chili y los otros países y yo echo de menos tú con las fiestas en este momento!
    Un beso Carla

  • 15 Augustus 2007 - 02:41

    Carla:

    p.d. yo he visto los condors tambien en francia, no estaba necesario viajar en Sudamerica para verlos ;)

  • 15 Augustus 2007 - 08:35

    Lizzard:

    aaghh, ben zo jaloers noekie!! klinkt echt te goed allemaal.. ik wil oookkk!! maar goed, na nu 2 tentamens mag ik 2 maanden naar madrid dus das ook lang niet gek:-) nog heeel veel plezier daar, en ik ben benieuwd of je als jane terugkomt na alle sportieve avonturen!! smak

  • 15 Augustus 2007 - 10:23

    Sas:

    geweldig allemaal daar, leef wel met jullie barre voet en klimtochten mee (lees ben blij dat ik daar even niet aan mee hoef te doen) maar verder ben ik natuurlijk erg jaloers! liefs
    sas

  • 15 Augustus 2007 - 19:08

    Papa:

    Jambo meiden,
    Leuke foto's en spannende verhalen. Ben blij dat jullie weer aan de grond zijn als ik de foto van dat vliegtuig zie. Ik sta versteld van zoveel sportiviteit en durf. Nog een maand is voor ons heel lang maar met deze input houden we het nog wel even uit. Vanuit een warm frankrijk en een kleine internetcel nog veel plez namens iedereen. dikke knuf XXXX

  • 16 Augustus 2007 - 10:34

    Hanneke:

    Zo zeg, wat een ondernemingen en dàt vliegtuig, jeetje mina. Ik had er niet in gedurft.
    En dat verhaal over die belgische, heerlijk wat een power girl.
    Fijn om te horen dat jullie het óók zo naar jullie zin hebben.Geniet van de laatste maand doe je voorzichtig met al die ouwe lijken.(-:
    Groetjes

  • 16 Augustus 2007 - 13:59

    Broer:

    Dag zus, Al je verhalen weer gelezen, heb namelijk thuis tijdelijk geen internet. Je vermaakt je lees ik :) Terecht ook. Ik ben vooral erg druk met Kc, nu keiweek he. Ik ga proberen om er 15 september bij te zijn om je op te halen, zover ik weet kan ik wel dus ik hou het vrij :) Nou doe rustig aan en geniet ervan!
    Dikke kus

  • 18 Augustus 2007 - 09:01

    Marije:

    Hé noukkie!! Wat een gave dingen hebben jullie weer meegemaakt!! Wel even schrikken hoor toen we van die aardbeving in Peru hoorden... Maar gelukkig waren jullie daar toen al weer weg!!! Veel plezier nog met alle mooie dingen die jullie nog gaan doen en zien! kus

  • 19 Augustus 2007 - 09:30

    Esther:

    hallo globetrotter wat een reis en wat een actie . volgens mij ben je heel erg aan vakantie toe als je weer thuis bent maar je haalt wel het maximale uit deze reis geweldig en soms heel eng. Nog heel veel plezier. kus esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Arica

Anouk

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 53473

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2012 - 25 November 2012

Argentinië

16 Januari 2010 - 31 Maart 2010

Australië

15 Oktober 2009 - 02 November 2009

Cycle Vietnam

15 December 2008 - 15 Januari 2009

South Africa

18 Juli 2007 - 20 September 2007

Zuid-Amerika

Landen bezocht: