Livin' in the ocean...! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Livin' in the ocean...! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Livin' in the ocean...!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Maart 2010 | Australië, Darwin

Lieverds,

Een jaartje erbij, maar ook weer veel verhalen erbij!! Allereerst bedankt voor alle lieve smsjes, hoewel ik ze een dag later kreeg want op het Great Barrier Reef had ik geen bereik, alsnog fijn om te weten dat zoveel mensen aan je denken als je aan de andere kant van de wereld zit!

Zaterdagochtend met de krant (Carins Post) onder de arm een lekkere wandeling gemaakt naar de duikschool waar Esmee haar eerste theorieles achter de rug had. Gelukkig werd ze 's ochtends al meteen herkend als dat meisje dat in de krant stond... ja en daar kwam ik dan aan met het bewijs! Ja, dan heb je meteen als de twee Dutchies de volle aandacht van alle duikinstructeurs te pakken :) Die middag heb ik doorgebracht met wat studeren en kijken hoe Esmee haar eerste adem onder water probeert te halen. Nog een dagje oefenen en toen was ze ook klaar voor de grote oceaan! Dus maandagochtend om 6.15 uur werden we opgepikt om naar de boot te gaan. De reistabletten waren al ingenomen tegen eventuele sea-sickness... Dus een heerlijk ontbijtje kon er wel in, klaar voor de mooie onderwaterwereld van het allom bekende Great Barrier Reef!

'S middags maar meteen het water in voor de eerste kennismaking, ik had een eigen groep omdat ik mijn Advanced Course ging voltooien. Weer even wennen om dat pakje aan te trekken, en van de boot af te springen... maar kan niet anders zeggen als: vertrouwd en als vanouds! Meteen al vele mooie vissen en koraal te zien, eerste duik even eigen worden met mijn nieuwe leefomgeving voor de komende drie dagen, want 11 duiken in 2,5 dag is wel veel onder water leven! De eerste dag ook meteen de eerste 2 duiken van mn cursus gemaakt (Navigeren met kompas en nachtduik). In totaal 4 duiken gemaakt, met als laatste een nachtduik... tsja als het dan echt donker wordt en de vissen op het licht van de boot afkomen is het allemaal nog leuk, totdat er 2 minuten voordat ik het water in ging 2 haaien rond de boot cirkelen... aaaaah, dus het adrenaline niveau steeg onmiddelijk, wat gaaf! Hop het water in, en zwemmen maar, helaas deze duik de haaien niet meer terug gezien, alleen wat garnalen was het resultaat waarmee ik na een half uur weer boven kwam. Morgen meer succes...?!

Esmee was Esmee niet geweest als ze er niet voor had gezorgd dat de boot vol met ballonnen en slingers hing toen ik om 7.00 uur mn bedje uit kwam... gelukkig een Happy-Birthday slinger met 30 in het midden... Helaas was de 26 die erdoorheen getekend was niet zichtbaar..... De hele boot en bemanning feliciteren en denken dat ik 30 was geworden.....:) Ja, je bed uit en meteen na 15 minuten lig je op 26.4 meter diepte in de grote oceaan, mn 3e duik vd cursus, deep dive, blijft een bizar idee maar gaaf! Inmiddels zijn we al naar de 3e duikspot op het Reef, dus elke keer weer wat nieuws te zien. De overige twee duiken voor de cursus werden vandaag ook voltooid, Underwater Naturalist (herkennen van vissen/koraal/planten) en de Underwater Fotography. Dit was een van de gaafste duiken van de dag, samen met een andere instructeur en Esmee het water in op naar gave foto's. Hij had ons Turtles beloofd en nou die hebben we gezien EN gevoerd!! Er kwam ook nog een baby haai voorbij, dus vollop foto's kunnen maken, leuk om samen met Es op zoek te gaan naar Nemo!! 'S Avonds nog tijd voor een nachtduik, dit keer met meer succes! Haaien (3x), een mega shildpad, lionfish, lobsters..... Een beter verjaardagskado had ik niet kunnen krijgen, Thanks Mam!! Op zo'n top dag kon dus geproost worden, ook nog allebei ons Certificaat binnen. De kok had heel lief nog een verjaardagstaart gebakken en er werd nog voor me gezongen. Met een fles champagne en wat mooie behendigheidsspelletjes, en uiteraard Spank the Goon, hebben we de dag mooi afgesloten.

De laatste dag is alweer aangebroken, nog 3 duiken gemaakt en zelf wat leren navigeren onder water en de laatste mooie indrukken goed in me opgenomen. Helaas duurt het weer lang voordat we deze wereld weer induiken! 's Avonds tijd voor een afterparty in de bekende Woolshed, dolle boel wederom. Helaas komt aan alles een einde dus ook onze nieuwe duikvrienden moesten we gedag zeggen!

Cape Tribulation stond nu op het program, met de bus naar het noordelijke puntje van Oz, waar " the rainforest meets the ocean" ons was belooft. Onderweg nog een cruise over de Daintree River op zoek naar crocs, ja die leven hier gewoon... Helaas alleen een baby exemplaar gevonden.. In onze hutjes aangekomen toegegeven dat het regenwoud toch wel erg mooi is. Volgende dag lekker stukje wandelen, die 10.000 stappen per dag moeten we weer even inhalen, nou dat is goed gelukt met deze trip, 8 km lopen, daarna nog op zoek naar Swimmingholes bij de rivier, dit ging alleen niet zo heel gemakkelijk... het oorspronkelijke pad was overstroomd dus moesten we ons een weg banen door alle "wait a while takken" (zitten weerhaakjes aan en moet je dan eerst van jezelf af zien te krijgen...) en spinnenwebben. Es vond het nog wel een goed idee om een web in te lopen waar echt een MEGA spin in zat... maar het lopen was het waard, helder water helemaal voor ons alleen! Toch wel even bedenkend dat ongeveer 300m terug nog een bord stond met Warning Crocs... Wel grappig om te vertellen is dat alle borden hier vertaald zijn in het Duits, GEFAHR, zijn de Duitsers dan toch stommer dan de Belgen?? :) Op de weg terug toch een kleine lift gekregen van een passerende auto, fijn!

Volgende dag weer terug naar Cairns, via uitkijkpunt, riviertje en Port Douglas, met het idee dat we de dag erna naar Darwin zouden vliegen. Toch altijd fijn om je mail en ticket nog even te checken.... een dag later dus pas... vandaag dus nog een dagje toeven in Cairns.

In Darwin staan ons de echte krokodillen te wachten dus ben benieuwd!

Liefs,

Anouk

• 16 Maart 2010 - 13:30

Sas:

Aaah, vette foto's van het duiken!!!!

• 16 Maart 2010 - 15:34

Ees:

Gatsie, dit ziet er natuurlijk wel heel relaxt uit... En dan achter je computer zitten... Geniet er nog maar hard van en veel plezier met Loes, gaaf dat jullie gaan meeten! Kus Ees

• 16 Maart 2010 - 16:16

Lisette:

Anouk, heb je ooit gedacht aan een job in de journalistiek? Erg leuk om te lezen hoe je schrijft!

Nachtduik is mega spectaculair he?
    Geniet ervan! Hoop je gauw te zien en de mooie verhalen live te horen.

x

• 17 Maart 2010 - 07:22

Anouk:

Just a few days to go &we'll meet!!! VET!!! Stoere verhalen weer en een heerlijk idee dat ik het nog voor de boeg heb! X

• 17 Maart 2010 - 18:19

Froukje:

Hallo Anouk
    Je had je toch niet een mooiere verjaardag kunnen wensen.
    Wat bijzonder op je verjaardag tussen de haaien.

• 21 Maart 2010 - 06:13

Bram:

Vet. Geen verhalen over karaoke? Enjoy!

• 21 Maart 2010 - 09:36

Esther:

hoi meiden ,
    wat een super reis maken jullie ! geniet nog even van de laatse week want terug in nederland begint het normale leven weer , kan ook leuk zijn hoor ! liefs esther

• 21 Maart 2010 - 11:15

Sas:

aargh belachelijke neger dat je er bent! maar ziet er allemaal heel gaaf uit! tot snel skattie!
    x

• 23 Maart 2010 - 12:34

Jasper:

He Keizer en Esmee!

Het gaat jullie nog allemaal iets te goed af merk ik! Lekker wel hoor! Ik zit hier stuk te gaan in Groningen in de ub.. maar ook hier schijnt het zonnetje ook een beetje! Ik vond de Great Ocean road en de trails op bare feet wel echt geweldig hoor!:P

Heel veel plezier nog!

Kus Jasper