Kop in 't zand...! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Kop in 't zand...! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Kop in 't zand...!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

05 Maart 2010 | Australië, Cairns

Lieve trouwe honden,

Jullie zitten zeker alweer te smachten om een nieuw verhaal??

Ik was blijven hangen bij de Whitsunday Islands geloof ik, vanaf Airlie Beach vertrokken met onze Atlantic Clipper naar een prachtig stukje aarde! De alcohol was ingeslagen bij de platselijke alcohol drive-thru dus tijd voor weer wat gezelligheid op een boot! Dat is wel even slikken als je ziet dat er 43 vrouwen en maar liefst 7 mannen meegaan... Maar dat mocht de pret zeker niet drukken. De bemanning van de boot was erg enthousiast bij het zien van de hele rij vrouwen die hun boot gingen betreden :)
De eerste dag gevaren naar de plek om te overnachten, eerste avond altijd wat onwennig en wat aftasten wat voor voer je in de "kuip" hebt. Toch gezelligheid met wat duitse en ierse nieuwe vrienden, al wiegend in slaap gedommeld om de volgende morgen vroeg wakker gemaakt te worden. Wat gaaf met zo'n uitzicht een ontbijtje verorberen! Varen naar Whitehaven Beach, het uitzichtspunt dat je van alle foto's kent met die witte strepen door het blauwe water! Maar ook hier geldt weer dat het in het echt nog gaver en mooier is dan op de plaatjes! Genieten dus! Daarna nog een paar uur chillen op een TE wit strand en blauw water, de pijlstaartroggen zwemmen om je heen, alsmede de baby lemonsharks en zelf een mamashark op 2 meter afstand... toch wat raar, maar extreem gaaf! We hadden een fotograaf aan boord die de meest gave foto's aan het maken was van ons, achteraf de dvd gekocht met foto's om deze ervaring nooit te vergeten. Dus als een fotomodel werden we in verschillende poses gelegd voor de meest geniale foto's! Te zien bij terugkomst! :)

Na een paar uurtjes aanbranden toch weer terug naar de boot, allemaal schilpadden rond de boot die adem komen halen, dus weer genieten van dit natuurwonder! Doorgevaren naar de snorkelspot, we hadden veel geluk met het weer dus konden we naar de meest visrijke spot, hop stingersuit aan en het water in dus! Gelukkig kunnen Es en ik goed communiceren met een snorkel in onze mond en werden de meest mooie vissen gespot, zo ontzettend veel bij elkaar! Ook nog de "beroemde" grote vis, Elvis genaamd, gezien. Dit is echt een enorme vis, die je kan knuffelen en aaien... Z'n vijand was er ook en die is wat minder vriendelijk, heeft een meisje in haar teen gebeten :( oeps... maar wederom een mooie onderwaterwereld gezien! Dat belooft veel goeds wat nog komen gaat in het verdere Great Barrier Reef. Daarna nog even spelen op de boot, m.a.w. vanaf 5 meter naar beneden springen, ja we zouden onszelf niet zijn als we gewoon zonder te kijken meteen naar beneden springen, " aan de kant, aan de kant" (alle mensen die al een haf uur stonden te twijfelen weggedrukt) en springen maar!! Oew, dat was toch iets hoger dan we dachten toen we beneden in het water lagen... Maarja toch ook een duik eraf geprobeerd, alles voor de foto! Conclusie: gaaf!! Nog wat van de glijbaan en dan tijd voor een maaltje en wat spelletjes met drankjes! Hoe kan je met alleen je voeten op de grond een doos met je mond oppakken, welke na iedere succesronde lager wordt??? Ja op een tijd niet meer en dan was het tijd om gespaked te worden met een flipper...ouch!

De laatste dag nog even snorkelen en terug naar het vaste land! Gelukkig is Airlie Beach een partytown bij uitstek dus werd de gratis pizza met het nodige bier weer verorberd! Helaas moesten we 's nachts onze bus nog verplaatsen naar de gratis parkeerplaats voor de overnachting... Dat slapen op parkeerplaatsen en douchen bij de openbare douches gaat ons al erg goed af! Je vindt redelijk goed je weg zo in Ozzie-Camper-land!

Weer tijd voor een volgend eiland bezoek, Magnetic Island. Mooi eiland als het mooi weer zou zijn, helaas hadden we hier minder geluk dus is deze bestemming letterlijk een beetje in water gevallen. Desalniettemin, toch mooie dingen gedaan en mooie avondjes feest gehad! Wallabies, kleine kangaroos, kan je daar voeren. Dus met een zakje voer op weg naar de plek waar deze beestjes leven, tussen de rotsen, ja hoor al springend komen ze tevoorschijn! Wat schattig!! Zelfs een mama met en baby in haar buideltje..aaaaaah!! Dus door de knietjes en hadje met voer vooruit, ze komen gewoon uit je hand eten, met hun klauwtjes houden ze je vinger vast, stel je voor dat je ervandoor gaat met HUN voedsel!! Gelukkig kon ik goed met ze commuiceren, dus dat maakt het een stuk makkelijker, resultaat staat op video en is te zien op deze site!!! Miljoenen foto's en oeh's en aah's later zijn we naar een waterval geweest, lekker gechilled daar tot de stortregen de rust kwam verstoren, dus schuilen onder het genot van een potje pool met onze NL vrienden die we overal tegenkomen! De beachparty 's avonds ging niet door, maar lekker jassen zorgt voor de nodige tijdverdrijf en gezelligheid!

Mission Beach, de bestemming voor de skydive!!! Ja ik heb mezelf zover gekregen en een duik uit het vliegtuig ingepland! Wat zenuwachtig voor wat me de volgende dag te wachten stond hebben we ons, samen met twee NL kerels, volgegoten met Goon (goedkope wijn in 4l pak)... wat resulteerde in 3 uur slaap en een goed brak hoofd de volgende morgen. Wat er tevens voor zorgde dat de zenuwen ver te zoeken waren, zo heeft elk nadeel zn voordeel! Na wat instructies tijd om de voorbereidingen te treffen en richting vliegtuig te vertrekken! Vliegen naar maarliefst 4,5km hoogte, ja alles ziet er zo mooi uit vanaf deze hoogte, er dan bij nadenkend dat je zometeen uit dat vliegtuig springt, op weg naar dat mooie land :s De deur gaat open, de eerste wordt weggezogen (klinkt zoals het doortrekken van een vliegtuig wc) en dan moet je zelf nog.... aaaah nouja armpjes gekruisd op je borst, voetjes buiten boord en springen maar!! Na een salto val je nog 60sec (!!!) vrije val naar benenden, het rare is dat je niet het gevoel hebt dat je valt, zo ontzettend gaaf!! Echt zoiets moet je meemaken!! Als de parachute opengaat slaak je echt een kreet van opluchting, opwinding en giert de adrenaline door je lijf!! Nog even zelf de parachute besturen en dan tijd voor de landing op het strand waar Essie me op stond te wachten!! Ik stond weer met beide benen op de grond, maar wel stuiterend en ik wilde zo weer!! Alles is vastgelegd op video, dus jullie kunnen het straks samen met mij herbeleven!! Deze ervaring is echt onvergetelijk, pap bedankt voor dit geweldige verjaardagskado!!!!

Meteen daarna doorgereden naar Cairns, een lange tocht en niet zonder risico's... brak rijden met weinig slaap is niet onze sterkste kant, daarbij werd de motor van onze bak wel erg snel warm. Dus langs de weg stoppen om hem wat pauze en water te geven en onzelf een lekker bammetje, toch tijd voor het laatste stukje! Echt raar om hier nu te zijn, al 6 weken lang praten we erover dat dit onze eindbestemming is en nu zijn we er.... de tijd vliegt!! Een maand in onze Wicked komt al weer bijna tot een einde. Hier in Cairns zorgen ze goed voor de nodige verkoeling in de hitte (40 graden elke dag), de Lagoon in de stad zorgt ervoor dat we al dagen liggen te bakken en te braden.... heerlijk!! Leuke stad om een paar dagen in te verkeren. We hadden ons alleen even vergist in de dropoff datum van onze wagen.... geen 3maart maar 5 maart... wat betekende dat we nog 4 nachten illegaal moesten camperen op de gratis parkeerplaatsen. Gelukkig zijn we er al aan gewend en bouwen we onze eigen camping op de parkeerplaats. Stoeltjes buiten, gaspitje aan, wijntje en al onze vrienden erbij... Plassen doe je gewoon aan de kant van de weg en douchen bij de Lagoon, wat heb je nog meer nodig?! Na nacht drie werden we om 6.15 uur gewekt met de mededeling dat camperen hier niet mocht... gelukkig had es meteen een goed excuus klaar, "ow meneer we zijn vannacht aangekomen en konden geen plek om te overnachten vinden"... :) Dus omdraaien en verder slapen.. volgende dag toch de auto maar 100 meter verderop geparkeerd voor onze allerlaatste nacht in de Campervan! Met een raar gevoel mn ogen dichtgedaan... Vandaag de dag om schoon te maken en afscheid te nemen!!! Om dit afscheid nog even vast te leggen kwam er heel toevallig een auto naast ons parkeren. Esmee stond zich net te ontdoen van wat okselhaar toen de beste man ons wat vragen wilde stellen voor de plaatselijke krant, jaja een artikel over wildkamperende backpackers die voor overlast zorgen:) Ja wij waren natuurlijk een goed voorbeeld van dit ritueel.... Na een paar vragen, incl onze naam en toenaam, vroeg zijn collega nog even doodleuk of ie nog wat foto's mocht maken, dus pyjama uit en snel je beste pak aan, stoeltjes buiten gezet en ontbijtje gemaakt terwijl de paparazzi naast je staat... dik scherm erbij voor het beste licht...morgen kunnen we het resultaat ophalen in de winkel!! Zouden we nog beroemd worden hier???

Nouja, ik geloof dat de verhalen zo wel weer eventjes op zijn... Morgen gaat Es beginnen met haar Open Water Dive Course, ze is al druk aan het studeren dus straks kan ze het in praktijk gaan brengen! Ik heb dan nog twee dagen voorbereidingstijd voor mijn Advanced Dive Course. De 8e gaan we op de boot, het Great Barrier Reef verkennen!! Drie dagen lang duiken, maar liefst 11 duiken voor beide!! Dat beloofd een speciale B-day te worden!!

Voor de rest houden we hier nog gewoon even onze kop in 't zand, dat bevalt ons wel!!

Liefs,

Anouk

• 05 Maart 2010 - 10:08

Loes:

Hoe toevallig; ik kruip net achter een computer in ons hostel in KL. Wat een hitte hier; bizar! En wat gaaf om weer in Asia te zijn. Vannacht vlieg ik naar je toe ;-) Dus nog even snel een douche hier en op naar het vliegveld. We bellen/sms'en! Xxxx

• 05 Maart 2010 - 11:02

Sas:

ha meis,
    weer mooie verhalen om te lezen, zo te zien doe je ook nog wat aan gym, ziet er goed uit ;) succes met jullie cursus en heel veel plezier in het GBReef!
    liefs

• 07 Maart 2010 - 13:16

Ees:

Wat een bruinheid en een zon... Heerlijk! Morgen dus beginnen aan de gave 3-daagse, geniet ervan! Kus Ees

• 08 Maart 2010 - 20:42

Edith Verhoef:

He meiden,

Wat een avonturen weer zeg! Ik kan me niet voorstellen dat jullie uberhaupt nog terug naar huis willen over een paar weken. He nicht, ik weet niet of het bij jullie al zover is maar : VAN HARTE GEFELICITEERD! Deze verjaardag vergeet je je leven lang niet meer denk ik. Neem er een lekkere neut op, dan doen wij dat ook.
    Enne...blijven genieten daar hoor.
    Heel veel liefs en een dikke verjaardagskus van je tante, Marcel, Tjeerd en Adinda

• 09 Maart 2010 - 11:42

Sas:

Keizer! Jij mag echt niet thuiskomen met zo'n bruine kop! Niet te doen ;) Veel plezier met jullie duiktrip! Liefs, Sas

• 13 Maart 2010 - 12:20

Lammert:

mooi verhaal. Ik schaam me diep nog gefeliciteerd met je verjaardag, sorry ben teveel met mezelf bezig veel plezier nog en groetjes aan esmee

• 14 Maart 2010 - 13:25

Marije:

Chickie!! Wat een heerlijk leven daar... Idd nog maar even lekker door-struisvogelen, wij staan ook nog fijn met een aantal clubbies in de zandbank ;-) xx