Het avontuur gaat beginnen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Het avontuur gaat beginnen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Het avontuur gaat beginnen!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Juli 2007 | Ecuador, Quito

Vrijdag eind van de dag dus terug gekomen uit de jungle, redelijk kapot dus vroeg het mandje in... Zaterdagmorgen met Emmie en auto naar Otavalo geweest..handig hoor zon gids met auto!
Naar de markt van otavalo geweest, staat bekend om de indianen die daar handelen, mensen zijn ook erg klein! Zelfs ik ben een reus! Wat handige gadgets gekocht daar en beetje rondgelopen!Smiddags naar een kratermeer gegaan, de Coicachi, daar wat gelopen, loes en ik dahcten wel ff snel zon trapje op te lopen... tpoch heeft de hoogte ons genekt...3200 meter!haha Echt fantastisch mooi daar!
Zondag naar Ibarra gegaan, weer een mooi uitzichtspunt en lekker gelunched aan de straatkraam, specialiteit is hier tilapila, zelf zou ik het niet snel bestellen want ze gooien die hele vis in het vet, emmie daarentegen wel, en moet zeggen de via smaakte geweldig! Terug naar Quito gegaan om onze tas in te pakken voor de maandag. We werden om 630 uur verwacht bij Arie´s bike company, kan niet anders dan een nederlander zijn die fietsen in ecuador bedenkt!Maargoed, met de 4wheel drive naar de Cotapaxi vulkaan gereden tot 4500 meter... daar gelopen tot 4800, rustig tempo want is erg zwaar op die hoogte!Bovenaan een sticker voor in ons paspoort gekregen, ech zoooo vet die vulkaan! Heel erg mooi, hij staat ook op uitbarsten, elke 120 jaar barst ie uit en dan dat is nu al voorbij... spannend!teruggelopen naar 4500 meter, daar de mountainbike gepakt, helemaal ingepakt, want koud is het wel. Echt heeeel erg gaaf om daar naar beneden te krossen!Even alle remmenlos en de adrenaline door je lijf voelen stromen, loes en ik uiteraard als eerste beneden van de groep!Zon mooie omgeving daar!Toen afgezet met al onze spullen langs de snelweg, daar moet je gewoon ene bus aanhouden, uiteindelijk maandagavond aangekomen in Banos.Leuk dorpje tussen de bergen en een vulkaan die as spuwt..wel toeristisch en veel backpackers. Hier gaan we ons nog 2 dagen vermaken!Verhalen volgen later weer!

• 25 Juli 2007 - 20:33

Esther:

hoi wat een super reis maak jij zeg. Heb het idee dat jullie iedere dag een programma hebben om het maximale uit je reis te halen . geweldig en soms ook heel eng lijkt me . Ook heel leuk om op deze manier je reis te volgen. veel plezier met het volgende avontuur ! kus esther

• 26 Juli 2007 - 13:34

Willie:

Ha Anoukie, klinkt errug gaaf allemaal!! En begrijp dat er daar een alternatief sonja bakker dieet is met droog brood, jammie..Geniet van al het moois en take care!! X willie

• 27 Juli 2007 - 19:49

Marloes:

JAA.... een avontuur kun je het zeker noemen als ik het zo lees.... gelukkig ben ik er zelf bij en beloofd het alleen maar mooier te worden! Op naar de volgende -hoe-vermaken-we-ons-in-een-suffe-stad-omdat-de-trein-staakt-actie... Liefs loes

• 27 Juli 2007 - 20:35

Hanneke:

Hoi Anouk, wat een prachtige verhalen en wat een coole ervaring, mountainbike en spugende vulkanen.Vind je dat niet eng, stel je voor dat hij gaat spugen!!
    En bungi jumpen van 'n brug gatsie wat enggggg.Zeker en vast is dat de reden dat ik dat soort reizen niet doe offfff zou het de leeftijd zijn hihi.
    Heerlijk dat je zo geniet en dat het allemaal zo goed verloopt echt super voor je.
    Mooi van genieten en leuk om zo me te kunnen lekker vanaf mijn bureaustoel.
    Lieverd, veel plezier en de groetjes
    Hanneke

• 29 Juli 2007 - 18:41

Lisette:

Hey stoere noukkie,

Gaaf om je avonturen te lezen. Het kleine meisje waar ik ooit op oppaste is veranderd in een avonturier. Tof hoor. Geniet van al het moois wat deze landen je te bieden hebben en kom terug met een backpack vol mooie verhalen en ervaringen.
    Tot gauw x