Vamos, voordat de duitsers komen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Vamos, voordat de duitsers komen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Vamos, voordat de duitsers komen!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Juli 2007 | Ecuador, Quito

Hey! Hier weer even een update van de afgelopen week! Maandagavond met de nachtbus naar de jungle vertrokken (Lago Agrio was de bestemming), niet heel best geslapen want de buschauffeur reed als een gek door de bergen, erg koud ook.. maargoed wel veilig aangekomen. Toch weer een ervaring zon busrit!Daar werden we opgehaald door onze gids, die ons al vertelde dat we eerder weg moesten omdat er onderweg een staking/blokkade zou zijn en we wrs een stuk moesten lopen, prima denk je dan! Uiteindelijk is de hele jungle tour anders verlopen dan we verwacht hadden...goede kennismaking met ecuador gehad!haha
De locals hadden dus de weg geblokkeerd omdat een oliemaatschappij niet de locals voor zich liet werken, maar eigen werknemers meenamen.... dus wij konden er niet door... de gids dacht eerst nog dat we wel lopend konden, toeristen konden er vast wel doorheen.... toen we dichterbij kwamen bleek dat het te gevaarlijk was, bus met toeristen die terug kwamen vertelden ons dat zij overvallen waren toen ze daar aankwamen, en zelfs de locals zeiden dat we niet verder moesten rijden.Dus besloten we terug te gaan en via het water naar de plek van bestemming te gaan...wat resulterde in nog een autorit van 4 uur en een bootrit door het donker van 1 uur.... erg spectaculair in ieder geval, toen nog niet wetend wat ons nog meer te wachten stond kwa vervoer! toen in een alternatieve lodge geslapen, wij dachten smorgens wel te kunnen douchen, helaas... koud water en geen electriciteit...moeilijk dus! Om 5 uur sochtends weer vertrokken in de regen en onweer, loes en ik zo naief waren geen regenkleding mee te nemen want dat zouden ze daar hebben moesten wij met een vuilniszak als regenjas in de kano... het leek een beetje op de film zwartboek, weg wezen voordat de duitsers komen (vandaar de titel, en ze houden er hier van constant VAMOS te zeggen... en dan gebeurt er nog niets!)! Met al ons hebben en houden in een houten bootje in het donker over de rivier... wel een geweldige zonsopkomst! Na 3 uur varen en een ontzettend houtte kont, ergens gestopt om te lunchen, 3 sneen droog brood want eten was er niet... door de jungle gelopen en beestjes gekeken, het is hier wel echt schitterend trouwens, dus het uitzicht was top! onze boot moest terug om benzine te brengen naar anderen, maar kwam niet terug, gelukkig kwamen er na 3 uur twee andere boten met toeristen en konden we daar mee verder, maarja die boot was veel te vol dus moesten we onze baggage achterlaten en alleen zelf meegaan....de boot dus te zwaar en deed er 2 uur langer over, dus na 5 uur in de kano eindelijk aangkomen.... helemaal kapot, weer 2 keer natgeregend... koud zonder poncho! hahaha en je raad het al, onze baggage kwam pas om 4 uur snachts aan! Dus weer geen douche.... wel wat te eten...! Eindelijk op de goede locatie na 2 dagen reizen, donderdag gave dingen gedaan eerste 3 uur gelopen door de jungle, echt heeeeeel gaaf!!! Daarna lekkere lunch, eindelijk normaal eten na 3 dagen, dik worden we iig niet! Smiddags kaaiman gezien, daarna gevist naar piranha´s, helaas niets gevangen, wel dacht ik dat, dus hard trekken aan mn hengel maar gevolg was dat mn hengel vast zat in de boom!!! nogal hilarisch! Voor loes was het vissen minder, met stukken vlees als vegatarier vissen, wel heft iemand 1 piranha gevangen, gave beesten wat een tanden!! Daarna bij zonsondergang op de evenaar op een meer in een boot gezeten... echt geweldig!!!! TOP! OOk nog dolfijnen gezien, ja niet heel goed je ziet ze bovenkomen, dus foto´s maken was geen optie!Toen nog een wandeling door het donker in de jungle, echt spannend als je weet wat voor beesten daar leven, vooral als de gids dan ineens een een hele grote harige spin aanwijst...brrrr wel echt gaaf! Daarna nog wat slangen gezien! Savonds vroeg naar bed, en snachts om 4 uur wer weg naar bewoonde wereld.... dus weer 3 uur in een boot en gelukig was de blokkade weg dus waren we al om 9 uur op het vliegveld, de vlucht omgeboekt van half 6 naar 11 uur, maar door de regen kon het vliegtuig niet weg.. eindelijk om 3uur in quito terug! Loes is nog ten huwelijk gevraagd door de gids, hahaha nogal grappig! echt te mooi! Aandacht van mannen geen gebrek hier, je wordt ongegeneerd nagestaard en gefloten, helaas door niet al te lekkere mannen!
Nou het was een ervaring.... goede kennismaking met ecuador en de stakingen, ben benieuwd wat ons nog te wachten staat in komende 8 weken.... hahahaha Gelukkig kunnen we er de lol van in zien....! Al met al, loes en ik zijn niet altijd goed voorbereid en de nerds van de groep!! Ach ja we kwamen uit nederland zeiden ze al: die zijn het gewend om nat geregend te worden!De verhalen zijn nog mooier als we ze vertellen straks op schiphol!

• 24 Juli 2007 - 16:26

Tijger:

Nerds! Haha! Maar klinkt wel ubergaaf allemaal. Jullie worden hier wel gemist hoor! Morgen hebben we maar club met zn drieen.. Veel plezier nog! En komen er nog foto's? Kus

• 24 Juli 2007 - 19:04

Bastiaan:

Jezus Nouk,
    klinkt echt helemaal te gek!!
    Ben hartstikke jaloers op je.
    Geniet lekker van de komende tijd
    en hou jezelf een beetje heel :)
    kus Bas

• 27 Juli 2007 - 10:34

Sas:

he noukie en loes, mooie foto's maar ik wel er nog wel meer zien...vooral de poncho erg charmant