Aankomst in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Aankomst in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Aankomst in Quito

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Juli 2007 | Ecuador, Quito

Lieve allemaal!!!!

Afgelopen vrijdagmorgen om half 5 ging de wekker, de dag van ons vertrek was aangebroken! De backpack gepakt en wel op Schiphol en samen met Marloes op weg naar onze eerste bestemming Quito. Afscheid genomen van het thuisfront en toen was het rennen naar het vliegtuig, waren te laat en werden ook netjes omgeroepen....! Goede vlucht gehad, overstap in Madrid en op tidj aangekomen in Quito. Het vliegveld van Quito ligt echt midden in de stad dus was nogal rare gewaarwording met de landing....
We werden opgehaald door het nichtje van Marloes (Emmie), met haar auto naar haar appartement hier in Quito, echt heel mooi en ruim... relaxed dus voor de eerste dagen! Zij is getrouwd met een Ecuadoraan en spreekt vloeiend spaans dus nogal in ons voordeel, aangezien wij er echt geen woord van verstaan.
Zaterdag zijn de Quito gaan verkennen, het oude centrum (zie foto´s), toen de berg op naar de heilige maagd maria, mooi uitzicht op de stad. OOk nog een begraafplaats bezicht, de armen worden hier gewoon in een soort van flatgebouw bij elkaar gelegd.... anders dan in Nederland dus... Savonds weer vroeg naar bed want we zijn nog aardig dood. De hoogte valt ons trouwens erg mee, Quito ligt bijna op 3000 meter... maar tis goed te handelen zolang we niet gaan hardlopen.
Zondag zijn we naar de evenaar gegaan, half uurtje rijden, ja handig Emmie brengt ons overal naartoe, onze persoonlijke reisgids. Daar aangekomen beseften we toch wel dat we toerist zijn... samen met de anderen... al valt het hier wel reuze mee hoor! Nu is de grap wel, dat het monument wat op de evenaar hoort te staan slechts 17 km er naast staat, iemand een kleine miscalculatie gemaakt??
Maargoed, daar dus denkbeeldig met het ene been op het noordelijk halfrond gestaan en andere op het zuidelijk...
Daarna zijn we naar een krater van een dode vulkaan gegaan, erg mooi om te zien!
Vandaag (maandag) zijn loes en ik er alleen op uit getrokken, aangezien emmi moest werken. Om 9 uur zaten we al in deplaatselijke bus om naar een kabelbaan te gaan naar 4100 meter met fantastisch uitzicht, alleen had niemand ons verteld dat het daar wat kouder was, dus wij als optimitische nederlanders met rokje en teenslippers daarnaartoe.... hoe koud... brrrr Wel erg mooi hoor, mar snel weer terug naar beneden. De Nederlandse Ambassade nog evenaagedaan en nu jullie op de hoogte aan het stellen!
Vanavond gaan we met de nachtbus naar de jungle voor 4 dagen... caimannen kijken en zwoegen door oerwoud... heb er zin in!

• 16 Juli 2007 - 21:35

Saar:

hey ladies, klinkt echt goed daarzo! veel plezier op de jungle tocht en pas een beetje op elkaar!
    kus

• 16 Juli 2007 - 22:01

Esmee:

Ja hoor! De eerste verhalen klinken als muziek in de oren! Ik had ook niet anders verwacht! Nu al een hoop mooie ervaringen opgedaan, echt leuk dat je ons zo snel al op de hoogte brengt van je belevenissen! Ik zal uiteraard alles op de voet volgen!
    In Grunn zitten de laatste dagen lustrum er alweer op. Nu dus eerst even bijkomen en dan weer hard aan de slag voor de POC. Ik zal me niet gaan vervelen, maar had toch liever in jou schoenen gestaan op dit moment :)! Heel erg veel plezier met je onwijs spannende reis! Geniet ervan meis!

xxx

• 17 Juli 2007 - 00:21

Lisanne:

haai noukie!! wat onwijs cool zeg, ben echt nogal jaloers:-) heel veel plezier maar dat gaat zeker wel lukken denk ik. hele dikke kus (en de groeten van de moeder van tjeerd;-)) joejoe tata

• 17 Juli 2007 - 10:16

Sas:

he meisjes!
    klinkt superleuk! have fun in the jungle!
    dikke kus

• 17 Juli 2007 - 10:49

Klomp:

Haa wereldreiziger!

Bijna te laat voor jullie vliegtuig?!hahaha gelukkig toch net op tijd..Was een kleine tegenvaller geweest! Alles klinkt uiteraard onwijs mooi, dus de homies heb je sowieso jaloers gemaakt! Hier alles goed, het huis staat er nog dus no worries! Heel veel plezier in de jungle!

dikke smok uit de DH

• 17 Juli 2007 - 14:56

Sab:

Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen! Hoe krijg je het voor elkaar te laat te komen??? Drukte op schiphol?
    Gaaf dat jullie bij de evenaar zijn geweest. Ik ben een beetje jaloers op de kou daar, want hier is het heet......
    Geniet er van, veel plezier in de jungle!
    Kus

• 18 Juli 2007 - 07:24

Tijger:

Ha Noukie!
    Wat klinkt dat allemaal super! Extreme jaloersheid vanuit het ziekenhuis.. Geniet er nog maar van!
    Kus

• 18 Juli 2007 - 12:19

Marije:

Hé noukkie! Klinkt heerlijk daar, nu al veel mooie dingen gezien!! Kijk uit naar de verhalen uit de jungle! kus

• 20 Juli 2007 - 16:51

Esoj:

Lieve noukie! Een heerlijk ontvangst daar zo te horen en het eerste weekend er al goed op uit getrokken, leuk! Ik ben benieuwd hoe jullie de jungle hebben overleefd. Veel plezier en hard genieten! Dikke kus