Going Down Under..! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Going Down Under..! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Going Down Under..!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Januari 2010 | Australië, Sydney

Hi mates!

Hier dan eindelijk het eerste verslag van een week Australië. De tijd vliegt trouwens hier, alweer bijna een week in deze geweldige stad Sydney!

Na een lange reis van bijna 35 uur aangekomen op het schitterende continent. Het was lang en vermoeiend maar zeker alles waard. Een tussenstop in Taipei, lichtelijk high van geen slaap en geen idee hebben hoe laat het is en welke dag, toch nog genoeg puf om de stad te gaan verkennen. We moesten ons immers 10 hele uren vermaken, dus bij de tourist balie even gevraagd wat we dan moesten doen, en wat denk je: in Taiwan kennen ze gewoon een afternoontour van 3 uur waarbij je de hotspots van destad ziet, en nog gratis ook! Als echt hollanders dus het tripje bij uitstek! Langs mooie monumenten, de 101 tower, en weer indrukken van Azië gekregen. Genoeg alweer, wat een drukte! Toch nog 3 uur kunnen slapen in hotel op vliegveld. Al spelletjes spelend zijn de laatste uren ook doorgekomen. Nog 9,5 uur vliegen om in Sydney te landen, gave landing met uitzicht over de stad!

Redelijk gaar dus van de trip, naar hostel en meteen door om wat praktische zaken te regelen, zoals een sim-kaart (mn nummer is hier +61 401244177) en een soort OV-kaart, goed alternatief voor de OV-chip overigens! Dus meteen maar uitproberen en op naar de Harbour: het OPRAH HOUSE! Gaaf, dan realiseer je je meteen dat je Down Under bent! Wat gechilld in de Botanic Gardens met practhig uitzicht en ons al meteen verbaasd over hoe "rustig" (geen toeterende auto's, racende brommers of scheeuwende mensen) op straat en vooral hoe schoon het is. Hoewel ze hier bijna geen vuilnisbakken hebben staan waardoor je continu met je troep loopt te sjouwen :) Daarbij is iedereen hier erg sportief, jeminee nog nooit zoveel hardlopers bij elkaar gezien.. iedereen draagt ook hardloopschoenen! Owja en links lopen, kijken etc blijft wel lastig. gelukkig hebben ze daarvoor "look left" of "look right" op de straat geschreven.

Dag twee tijd om het strand te gaan verkennen, dus met de trein op naar Bondi Beach! Gelukkig ziet alles eruit als op de plaatjes, al is het in het echt nog veel mooier!! De Coastal Walk gemaakt naar Coogee Beach, erg mooie wandeling langs de kust met prachtige uitzichten, zonnetje en surfende mannen. Taronga Zoo stond voor de dag erna op het programma, ja Esmee heeft me overgehaald... viel alles mee en heb vooral genoten van het uitzicht over de stad! Daarna door naar Manly Beach, het was wat lastig om het strand te halen want onderweg kwamen we vele leuke winkels tegen en dus het nodige gekocht! Goede outfits is ook belangrijk!!
Darling Harbour, de volgende hotspot, waar het grootste bioscoopscherm van de wereld zit (IMAX) en hier wederom overgehaald om morgen naar de film Avatar te gaan in 3D! Daarna mooie wandeling gemaakt door de Botanic Gardens, echt super mooi park en ook met heel veel vieze grote vleermuizen in de bomen :( De foto's vliegen ons alweer om de oren, trouwens Japanners willen ook graag met ons op de foto. Stel je voor dat je lekker ligt te relaxen in de zon komen er twee meiden op je af: Can you make a picture? Of Course! Nee Nee ze gaan een voor een naast je liggen en maken dan een foto om thuis te laten zien hoeveel vrienden ze hebben gemaakt!
'Savonds tijd voor een drankje in Kings Cross, integratie met de Ozzi's met onverstaanbaar accent maar hilarisch! De mannen willen hier al je drank betalen dus heerlijke kannetjes gedronken, toch nog een klein beetje Groningen feelings hier :) Met als resultaat dat we maar 5 uurtjes konden slapen voordat we met de trein moesten naar halen naar de Bleu Mountains.

Een hele klus voor een stel brakke apen als wij, erg lastig om bij het juiste station uit te stappen... tsja dus dan maar 1,5 uur wachten in een plaatsje waar niets is voor de eerstvolgende trein terug! Uiteindelijk kwamen we 4 uur later konden we een glimp opvangen van de Three Sisters! Fotootje en door voor een gave wandeling door het oerwoud. Eerst 1000 treden naar beneden om vervolgens nog 5 uur te lopen en daarna weer omhoog te klimmen. Prachtig overigens, vooral halverwege de waterval om even over het hekje te klimmen voor de " living-on-the-edge-foto"!

Vandaag dus tijd om uit te rusten, Bondi Beach, helaas na 3 uur weggewaaid om door de regen naar het hostel te lopen... jammer, min puntje hier!:) Nog een dagje Sydney te gaan en dan door naar Melbourne! Er heerst een grote competitie tussen deze twee steden dus ben benieuwd wat onze mening zal zijn.

Ik ben in ieder geval al verliefd geworden op Sydney, wie weet past er nog een tweede liefde bij?!?!

Liefs,

Anouk

ps: voor nog meer foto's kijk op esmeedehue.waarbenjij.nu

• 23 Januari 2010 - 11:17

Saar:

Ha noukie, zit ik hier jaloers te zijn in het koude nederland op al jullie mooie verhalen! Ben benieuwd of er een 2e liefde bij past en heb je al tijd gehad om schildpadden te zoeken op al die stranden daar?xx

• 23 Januari 2010 - 16:52

Lisette:

TE gek om te lezen, t lijkt voor mij even een flashback. Ik ben er van overtuigd dat Sydney de beste stad is..ben nog steeds verliefd op het allermooiste continent van de wereld..

GEniet van al het moois wat australie jullie te bieden heeft. Gr aan ESMEE!

• 23 Januari 2010 - 16:52

Lisette:

GEniet van al het moois wat australie jullie te bieden heeft. Gr aan ESMEE!

• 24 Januari 2010 - 09:19

Nienke:

Ha Nouk! Dat klinkt allemaal goed zeg! Jaloers.. Geniet ervan! Kus

• 24 Januari 2010 - 11:20

Oma:

Hallo lieve meiden,
    wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Papa heeft me jullie verslag voorgelezen en de foto's laten zien. schitterend. Geniet maar fijn en kom weer heelhuids thuis.
    Veel liefs van oma

• 24 Januari 2010 - 13:45

Marloes:

Hi girls, wat vet! In 1 week tijd alweer zoveel meegemaakt! Ik wil ook! En ga ook ;-)
    Geniet ervan, liefs loes

• 25 Januari 2010 - 17:04

Esther:

hoi meiden wat hebben jullie het fantastsch daar . He Anouk is die baan van Floortje Dessing ( zo heet ze geloof ik van dat reisprogramma ) niets voor jou !! Je reist heel graag en schrijft geweldige verslagen . Blijf jullie volgen en geniet !!!! liefs Esther

• 25 Januari 2010 - 17:04

Esther:

• 25 Januari 2010 - 17:10

Sas:

aaargh zit hier ook zeker jaloers te zijn! Klinkt weer fijn, zon, zee, strand en kannetjes! Geniet ervan en snel weer verslagje schrijven!
    kus

• 25 Januari 2010 - 19:59

Suus:

ik lees (en zie) het alweer jullie vermaken je prima! Ik had ook niet anders verwacht haha. Meiden geniet ervan en pas goed op elkaar liefs

• 26 Januari 2010 - 15:17

Ees:

Lekker hoor.. Jaloers worden we er van hier bij -5, brrr... Geniet er lekker van samen! Ben benieuwd naar de volgende avonturen! Kus ees

• 28 Januari 2010 - 21:09

Marloes:

Ik heb honger naar een tweede verhaal........
    Can't Wait