Sitting on top of the world! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Sitting on top of the world! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Sitting on top of the world!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Februari 2010 | Australië, Melbourne

Hello there!

How are you doing in the snow??

Hier geen sprake van sneeuw, maar wel veel zon! Er is alweer een week voorbij gevlogen, dus vollop verhalen! Bereid je maar weer voor op een lap tekst :)

De nacht naar het laatste dagje Sydney was nog wat lastig, toen we wilden gaan slapen ontdekte Es een kakkerlak boven haar hoofd die prompt ook in haar bed viel. Ik heb haar nog nooit zo snel van een stapelbed af zien komen. De rommies waren ook meteen klaarwakker bij het horen van het woord "cockroach", gelukkig was er eentje zo stoer om hem te vangen:) Dus we konden weer "rustig" slapen..... De laatste dag nog goed benut met een bezoek aan twee nieuwe buurten, Newtown met zn vintage winkels en vele leuke koffietentjes en The Rocks, met gaaf uitzicht over de haven. Lekker goedkoop inkopen gedaan bij de plaatselijke Market City, vertrouwd druk tussen alle Aziaten in China Town.

Conclusie: Sydney was fantastisch!! Op naar de volgende stad: Melbourne.

Alles draait hier twee weken lang om de Australian Open, dus ook wij konden dit uiteraard niet aan onze neus voorbij laten gaan, met een groundpass konden we wat van de sfeer meepakken. Federer en Hewitt zien trainen voor de wedstrijd van die avond, lang niet gek moet ik toegeven :) Toevallig kwamen we op de tribunes Jasper Heymen tegen, die meteen van het moment gebruik maakte om de volgende dag bij ons aan te haken voor de Great Ocean Road.

Met een mooie gehuurde Nissan op stap, Torquay was onze eerste stop. Toevallig genoeg werd daar die dag ter gelegenheid van Australia Day een world record Haviana-slipper-luchtbedden-in-zee (1000 stuks)gehaald. Erg grappig om te zien en natuurlijk een mega marketingstunt! Daar lekker gechilled in de zon en daarna nog even gebruik gemaakt van het feit dat het HET surfplaatsje bij uitstek is om te shoppen:) De Great Ocean Road kon nu echt beginnen!

Wat een gave tocht zeg, nog nooit zo'n blauwe zee gezien, elke minuut genieten als je er langs rijdt. Je kan om de 10 minuten wel stil gaan staan voor een NOG mooiere foto! Na een dag aangekomen in Lorne, heel schattig hostel, dus tijd om na te dromen over de gave eerste dag. Dat beloofd veel goeds! Dag erna begonnen met een wandeling naar een waterval, en onze eerste kangaroo langs de weg gespot. Dit beloofd de mooiste dag tot nu toe te worden :) Wederom genieten van de mooie kust en ondertussen gestopt om koala's te spotten. Hangend en slapend in een boom, wat zijn ze schattig!! We hebben er maar liefst 6 of 7 gezien!! Bij het willen voortzetten van onze tocht bleek de achterband lek te zijn... ja bandje verwisselen..dat deed je toch met een krik enzo?? Na enig spartelwerk van ons drieen waren er toch een paar surfers die ons even kwamen helpen, dus reserve bandje eronder en gaan maar weer!! De 12 apostelen was onze volgende bestemming, ook hier geldt weer dat je het plaatje al zo vaak hebt gezien maar als je er echt bent het nog 100x mooier en gaafer is! Vele plaatjes geschoten en door naar o.a. de Arch. Snel wat eten en terug naar de Apostelen om van de zonsondergang te genieten. Waarschijnlijk onze eerste en laatste.. maar eentje om zeker te onthouden! Prachtig, en als toetje kwamen na zonsondergang de pinguins het water uitlopen :) Deze dag krijgt zeker een hoge positie op onze lijst!

In Port Fairy overnacht en de volgende dag naar The Grampians National Park. Bij Tim's place geslapen en een paar gave wandelingen gemaakt. De waterval, zwemmen en chillen en de volgende dag een grote beklimming van de Pinnacle Mountain, slechts 5 uur bezig geweest maar het was het uitzicht meer dan waard! Vanaf een rots punt weer ons leven gewaagd voor een prachtige foto! 'S avonds BBQ'en met de kangaroos in de tuin, je kan het je niet voorstellen maar zo'n 30 kangaroos verzamelden zich op het veld. Je kon er gewoon tussen gaan staan, een kleintje werd gevoed door mama en als verrassing was er nog een gevecht tussen twee mannetjes! Daar wil je geen schop van krijgen...

Helaas zit de tocht met de auto erop en moesten we weer terug naar Melbourne. Uitgerust voor een stapavondje, gezellig met de Duitser Timo, die we opgeduikeld hadden in het hostel, erop uit! Gezellige avond met resultaat dat we de volgende dag alleen maar op het strand in St. Kilda hebben gelegen. 'S avonds tijd voor de grote mannen finale (Federer - Murray), dus als echte Hollanders met pannenkoeken voor on-the-way op naar Fed Square om de wedstrijd op groot scherm te bekijken... wat een sfeertje en dan te bedenken dat je zo dichtbij het stadion zit, bizar!! We waren omringd door Engelsen dus bij het hard klappen voor punten van Federer kreeg je soms een toch wat rare blik :) Kortom, een topavond!

Vandaag alweer laatste dagje Melbourne, dus tijd om de stad eens een beetje te gaan verkennen. We zijn naar de gevangenis geweest, raar om daar binnen te zijn en te lezen wat die crimielen allemaal hebben uitgevreten en vooral dat ze werden opgehangen midden in de jail. Daarna kregen we een live showtje waarin we zelf meededen om te laten zien hoe het is om gearresteerd te worden. Kreeg weer even het ontgroeningsgevoel, hop hakken-tenen, bek houden en antwoorden met twee woorden... cel in, kop naar de muur, duur op slot en licht uit! Nou ik weet het wel, ik blijf brave Hendrik :) Tijd om af te koelen in de Botanic Gardens, helaas niet zo mooi als Sydney...

Met een heerlijke Gloria Jeans Coffee hebben we deze stad even geevalueerd. Sydney blijft met stip om nummer 1 staan!

Morgen vroeg op om onze vlucht naar Brisbane te halen... tijd voor het avontuur langs de Ooskust met onze Wicked Camper Van!!

Liefs,

Anouk

ps: check esmeedehue.waarbenjij.nu voor NOG meer verhalen en foto's! :)

• 01 Februari 2010 - 14:42

Je Tante Edith:

Ja hallo daar,

Lijkt me echt fantastisch wat jullie daar allemaal zien en meemaken. Had ik eerlijk gezegd niet achter Australie gezocht. Dat van dat heerlijke zonnetje, dat steekt ons natuurlijk. Het is hier ijskoud en glad. Ruilen? Vooral die dieren zo dichtbij mee te mogen meemaken ljkt me super. Enne, hoe zit het met die andere beesten...haha. Nou heel veel plezier nog en geniet van iedere minuut. Lfs van je tante uit Driehuis.

• 01 Februari 2010 - 22:21

Loes:

VEEEETTTTTTTT!!! 4 weeks to go en dan kom ik ook! X

• 02 Februari 2010 - 09:33

Ees:

Jemig, die foto's... Doe mij dat ook? Wat een relaxt leventje daar zeg.. Geniet er volop van want voor je het weet is het voorbij! Kus!

• 02 Februari 2010 - 11:17

Carla:

Oeh Roger! Jaloers!!

• 02 Februari 2010 - 13:35

Nijn:

Klinkt goed nouk! Leuk dat we nu precies dezelfde foto's hebben. Veel plezier nog xx

• 03 Februari 2010 - 08:33

Brani:

Noukie!!!!!!!!!

ik wist helemaal niet dat je deze site had! Ik ben echt zo kneiterend jaloers, wat een heerlijke verhalen en foto's, genieten man!

Enjoy love, als je terugkomt wachten we op je aan de bar met een heerlijk verfrissend nederlands biertje!

xxxx

• 07 Februari 2010 - 19:13

Sas:

aaargh ziet er gaaf uit daar! wil ook wil ook! have fun daar!! liefs

• 10 Februari 2010 - 17:34

Bram VO:

Pff, Anouk Keizer, wat een lange teksten. Hier ook genoeg verhalen: ik wordt door de consul van Kyrgyzie beschuldigd van marijuana-gebruik, we bouwen sneeuwtoiletten om luxueus te kakken en ik ben verliefd op het Friese meisje in Teheran. Btw, Melbourne rules!