Surf's Up! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Surf's Up! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Surf's Up!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Februari 2010 | Australië, Rainbow Beach

Goeoeoedendag!

Tijd voor weer een lang verhaal.. In de vroege Australische uurtjes de bus naar het vliegveld gezocht, meteen een hele grote neger die vrienden met ons wilde worden, speelt in een band en reist de hele wereld over. Ik heb nog nooit zo'n grote negerman gezien :) Goede vlucht en tijd om onze camper op te halen! Wat een gave bak, lekker brak en rammelt aan alle kanten maar mooi beschilderd met PACMAN!! Na alle paperassen, spullen erin gekieperd en rijden maar.. toch wennen om ook ineens te schakelen met links en dan wel met een schakelbak die je in de versnelling moet trappen..! Dat is toch wat anders dan de snelle comfi bakkies van paps en mams...! Maar zeker een gave ervaring.

Brisbane even links laten liggen en meteen de snelweg gepakt naar Byron Bay. Een echt surfers plaatsje waar alles is ingericht op chillen, surfen, drinken en nog eens chillen. Lekker sfeertje dus en een mooie camping uitgezocht waar nog zo'n 5 Wicked Vans geparkeerd stonden (dit geeft vaak aan dat het een goedkope camping is :) ) Onze eerste surfles dan ook maar geboekt want dat moet er ook maar eens van komen. Helaas hier iets meer regendruppels dus de eerste dag wat gechilled en alles uitgezocht voor de rest vd trip. Er staat veel moois op het programma!

Surfen, ja een ervaring apart, ik had al wat ervaring uit Zuid-Afrika maar toch blijft het lastig om op dat board te gaan staan. Het is ons wel aantal keren goed gelukt, na 4 uur bikkelen door de hoge golven en meerdere blauwe plekken met spierpijn en leeggelopen van de energie terug naar onze camping. Het echte ouderwetse camping gevoel komt weer helemaal boven, lekker op 1 gaspitje maaltjes maken (hoewel deze steeds simpeler en karriger worden), met de toilettas onder de arm naar de douche, muggen voor de camper als je het licht aandoet... maar heerlijk!! Je bent zo lekker flexibel met die wagen en aandacht krijg je genoeg, iedereen kijkt en wijst naar onze mooie bak! Als afsluiting nog een mooie avond gehad in de allerfoutste bar van het dorp (Cheeky Monkeys), waar nog een wet t-shirt contest werd gehouden met echte engelse chicks... lekker laag, maar goede afsluiting van deze eerste spot op de Oostkust!

Surfers Paradise moest onze volgende bestemming worden, viel dat even tegen, een grote toeristen attractie met hoge hotels en alleen maar commerciele rotzooi. Wat doe je dan? Ja campertje parkeren en lekker op het strand liggen en wandelen langs de boulevard. Het is een soort Salau van Australie, na een dagje rondkijken dus maar door naar het Rainforest Park naart Brisbane. Mooie natuur en rust, ja ga je daar dan echt van houden als je tegen de 26 loopt?!?!?! Ook werd dit ons eerste wildcampeer avontuur (betalen voor de camping, eigenlijk alleen de douche want de rest heb je bij de hand, is natuurlijk niet elke dag nodig). Midden in het grote bos een parkeerplaats met grasveldje, wc's, dus dat leek ons een goede spot. Toen alle auto's langzaam weggingen, het donker werd en keihard begon te regenen en omweren leek het niet zo geweldig meer. Maargoed, wagentje op slot en slapen maar! Volgende keer toch maar iets meer in de bewoonde wereld!?

Volgende morgen dus weer een stukje verder naar het noorden, Noosa. Het is voor mij toch even wennen dat je hier ineens op de "slow vehicle lane" moet rijden omdat de bak niet veel harder kan dan 80km/u. :) Noosa is echt weer een leuk plaatsje, ook surfers gericht, lekker gemoedelijk en mooier weertje. Geintegreerd op de camping en te weten gekomen welke dagen de benzine goedkoper is en waar je de goedkoopste wijn in 4L pak kan kopen! Komt vast nog eens goed van pas! Na een goed advies om de airco aan te zetten om de natte kleren in de auto droog te krijgen bleek onze carrie niet meer aan te willen, accu leeg... Dus met de startkabels aan de slag, andere Wicked ernaast en pluggen maar. Wagentje aan en gaan maar. Nu hopen dat de "Sunshine Coast" toch meer sunshine gaat laten zien dan de afgelopen 48 uur. Noosa verkend en even gekeken hoe het echte surfen nou echt moet.... daarna door naar het Bush Camp voor ons kano avontuur.
Door lekker veel kuilen en hobbels het kamp midden in het bos bereikt, zelfs deze weg kon onze Van trotseren :) Lekker camperen in het bos, tanden poetsen bij de boom, plassen in een gat en 's avonds bij het kamvuur zitten... wat wil je nog meer? Nou overdag lekker peddelen over de rivier, biertje drinken in de plaatselijke pub en de volgende dag met spierpijn wakker worden! Nog een dag peddelen voor de boeg, nog maar 3 van de 7 boten gingen mee (boot met Canadezen uit Quebec, dus frans sprekend en nog een boot met rare engelse chicks). Gelukkig hadden wij de zwaarste kerel in onze boot zitten en was het meer zo ondiep dat we vast kwamen te zitten.... ja uitstappen was een gevaar voor eigen leven omdat de babies van de pijlstaartrog hier opgroeien... dus met de peddel de beesten verjagen en bootje voorttrekken maar! 's Avonds dus tijd voor een goed drankspelletje, in het Engels toch altijd hilarisch, regels uit alle landen dan wordt de "ring of fire" toch wel een mooi spel!

Rainbow Beach, daar zijn we nu. Vanuit hier gaan we ook vertrekken naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld waar we met 4wd overheen gaan crossen! Hoe mooi moet dat zijn?!?! Maar eerst nog een paar daagjes aan het strand, de factor 30 vliegt erdoor en nog verschijnen er hier en daar rode plekken op mn lijfje... Ook hebben we vanaf nu besloten de stoute schoenen aan te trekken en gewoon een camping op te lopen om te douchen en dan ergens anders onze Van te parkeren om te overnachten, ja je bent Hollander of niet dus hierop lekker geld besparen :) Esmee zorgt met haar onschuldige glimlach voor de code van de douchehokjes en dan gewoon in een rechte lijn doorlopen geblazen.

Straks lekker pannekoeken bakken en morgen de briefing voor de 3 daagse tour over het eiland. Ben benieuwd wat voor gekken we nu weer mee krijgen!

Liefs,

Anouk

• 12 Februari 2010 - 10:11

Loes:

VET! Dat beloofd veel moois! En jij mag nu al naar Fraser, geniet ervan! X

• 12 Februari 2010 - 11:20

Esoj:

Chillie! Heerlijk, de zon schijnt hier nu ook alleen mis ik die 30 graden wel zeg.. Fiewh. Spass daar! x

• 12 Februari 2010 - 12:08

Froukje En Wim:

Wat hebben jullie toch een lekker leventje zo en dan te bedenken dat wij nog steeds in de sneeuw zitten.
    Geniet van jullie verdere reis.
    liefs voor jullie beiden
    Wim en Froukje

• 12 Februari 2010 - 12:09

Froukje En Wim:

Geniet van jullie verdere reis.
    liefs voor jullie beiden
    Wim en Froukje

• 12 Februari 2010 - 12:38

Joos:

Klinkt echt te fijn! Ik durf er alleen niet aan te denken hoe bruin jullie wel niet zijn...;)! Geniet ze! Kus joos

• 12 Februari 2010 - 13:12

Nijn:

Klinkt goed noukie! En succes met de dingo's op Fraser island! x

• 12 Februari 2010 - 13:39

Marije:

Wat een heerlijk verhaal weer!!! Topvermaak zo tijdens de donkere dagen van het SPSS-en en scriptieschrijven... Wat zijn jullie ook rasechte Hollanders met het stiekem douchen; geweldig!! Heel veel plezier nog meiden!!

Dikke kus xxx

• 20 Februari 2010 - 18:47

Sas:

meis, zo te zien vermaak je weer goed! Topactie van de douche, zunige hollanders dat ie er bunt!
    liefs