Dingo's, zand, zon, water, AVONTUUR! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu Dingo's, zand, zon, water, AVONTUUR! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anouk Keizer - WaarBenJij.nu

Dingo's, zand, zon, water, AVONTUUR!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Februari 2010 | Australië, Airlie Beach

Hai trouwe lezers,

Tijd voor weer een update, we zijn immers alweer een weekje verder. De tijd vliegt echt en we hebben weer een momentje gevonden om jullie te updaten.

Fraser Island, om maar meteen met het hoogtepunt te beginnen! 's Ochtends vroeg klaar voor een pancake breakfast en de laatste briefing over het eiland en de auto's. We weten hoe we deze bak moeten besturen, dus nu tijd om in te pakken. Voedsel en veel drank voor de komende drie dagen. We zitten samen met 8 Noren (kerels en chicks, eerst wat naar om te zien dat zij elkaar allemaal al kenden, maar achteraf een topgroep!!). Op naar de ferry om daar over te gaan naar het eiland. Met 5 4wd achter elkaar aan opver het strand naar de eerste spot, McKenzie Lake, ik heb werkelijk nog nooit zo'n blauw meer gezien, wat gaaf! Wit strand en helder water.... wat wil je nog meer? Een beetje chillen, lunchen en daarna weer de barre tocht terug naar het strand. Es en ik hebben de carrie goed door alle kuilen en gaten geleid, best mooi, beetje schakelen tussen H2, H4 en L4, gaan met die banaan!! Daarna vol gas over het strand, raampje open, zonnetje: ultiem gevoel van vrijheid!

Ergens een mooie spot gezocht voor de overnachting, tentjes opzetten en het keukengerei uitpakken. Drie dagen zonder douche/wc of enige privacy, dus met een groep van 50 mensen feest vieren op het strand, tussen de dingo's (soort wilde honden) die ons omringden en klaar stonden om al het eten op te eten (wat ook gebeurde toen wij met onze lamme hoofdjes in de tent lagen). Maar een geweldige avond onder de sterrenhemel, feestje bouwen, sochtends om 6 uur de tent uitgebrand worden en met je brakke hoofd alles afwassen in de zee (ja zonder afwasmiddel, dan is zand de beste optie). Spullen inpakken en wegwezen, Lake Wabby voor een duik, soort woestijnvlakte met een meertje mt grote zwarte vissen. Daarna door naar Indian Head, het uitkijkpunt, fantastisch! Adembenemende uitzichten over blauwe zee, stranden en het oerwoud. Lekker uitwaaien voordat we weer terug gingen naar de tweede kampeerspot. Wederom een mooie avond inclusief feest, zelfs sterren gezien in het zand (reflectering van de maan op het plakton in het zand, wat je ziet als je er met je voet overheen gaat). Ons favoriete nummertje Fireflies komt goed van pas en wordt te pas en te onpas gedraaid! :)

Wederom vroeg de tent uit, op naar het schipwrak dat op het eiland is aangespoeld. Fascinerend om te zien. Daarna mocht ik twee uur lang over het strand terug cruisen naar de ferry, geweldig!! Helemaal gesloopt, voldaan, zand op plekken die je niet kende, meteen doorgereden naar Tin Can Bay voor een overheerlijke douche!!

Na een goede coma klaar om wilde dolfijnen te gaan voeren. Die komen daar standaard om 8 uur sochtends omdat ze weten dat ze eten krijgen, dus met drie visjes in de hand om de beurt de dolfijn gevoerd. Toch altijd leuk!! Doorgereden naar Bundaberg voor de volgende kennismaking met wilde dieren: schildpadden! s' Avonds wachten tot de beesten of het strand op komen om eieren te leggen of dat er nesten uitkomen met kleintjes die hun weg naar de zee gaan maken. Wij hebben het geluk gehad dit laatste te zien, met 120 tegelijk komen ze naar boven gekropen, op zoek naar licht want dat leidt hun naar de zee. Om deze kleine beestjes hun eerste stapjes zo gemakkelijk mogelijk te maken mochten wij in een lijn naar de zee gaan staan, met zaklamp, zodat ze tussen onze benen door hun eerste zwemslagen konden gaan maken. Zo schattig, al die beestjes die over je voeten heen kruipen op weg naar zee,wederom een top ervaring! Helaas geen grote gezien, maar dat komt vast tijdens het duiken!

We worden wat geteisterd door regen, dus de volgende dag gereden naar Town of 1770/Agnes Water voor een goedkope surfles. De tocht erheen wat wat lastig, rivieren die over de weg stromen, tot aan je knieen, maar onze Wicked heeft het doorstaan en we zijn er gekomen. Volgende dag gesurfd, weer wat gestaan en geprobeerd! Toch maar de gok gewaagd om weer te gaan rijden, ook al was de weg afgesloten ivm overstromingen. En ja hoor ook deze keer heeft onze Van ons hierdoorheen gesluisd. Ergens snel overnacht om de volgende dag weer kilometers (550km) te maken naar Ailie Beach.

Hier nu in afwachting voor onze zeiltocht naar de Whitsunday Islands. Schijnt echt fantastisch mooi te zijn, witte stranden, blauwe zee, snorkelen, zon, maar ook veel kwallen dus de zee in met een speciaal pak. Ik sta in ieder geval alweer te poppelen om te gaan!

Liefs,

Anouk

Ps: ook de plannen voor de laatste weken zijn gemaakt: Darwin -> Alice Springs -> Sydney..

• 22 Februari 2010 - 13:30

Marije:

Wat een topreis!!! Hopelijk geen regen meer de laatste weekjes... Geniet ervan dames!!

xx

• 23 Februari 2010 - 17:15

Sas:

aargh noukie, wat klinkt het weer goed! Hoop idd dat de regen meevalt nu. Zondag weer begin hockey seizoen, je moet maar gauw terug komen kan natuurlijk niet zonder mijn td buddy! Nee, geniet er nog van, tis zo voorbij!
    liefs

• 28 Februari 2010 - 16:24

Nienke:

Wauw, een echte dolfijn gevoerd, ik ben jaloers!! Lekker van jullie superreis blijven genieten! Kus

• 02 Maart 2010 - 11:36

Christien:

hoi hoi, nou ik ben weer bij hoor. mooie verhalen, soms lijkt het alsof ik het al eerder heb gelezen, 't zal wel komen door de verhalen van djuun. hey meissie geniet nog maar lekker met esmee voor je het weet zit je weer in het koude nederl. en mag je gaan werken. oh het leven is zwaar, hard en niet eerlijk,.....
    grapje.

• 03 Maart 2010 - 20:05

Froukje:

Wat een mooie foto's. Ik wordt er hier aan the other side zelfs stil van.
    Prachtige reis maken jullie toch. Wat een ervaringen met die wilde honden, schildpadjes, koala beertjes en kakkerlak.